tirsdag, maj 01, 2007

Et nyt kapitel

Jeg starter på et nyt kapitel i mit arbejdsliv på mandag.

Efter efterhånden temmelig mange år på samme forretningsområde (men heldigvis med skiftende opgaver), har jeg søgt job - og fået det - i en anden afdeling. Det er et skridt i den retning, jeg gerne vil i jobmæssigt, og det er noget HELT andet end det, jeg sidder med i dag!

Jeg har gennem nogen tid set mig om efter noget andet. Ikke fordi jeg er ked af min afdeling eller mit område, men jeg har følt, at jeg skulle videre. Jeg har savnet udfordringer.

I onsdags læste jeg så et opslag - vores ebankingområde søgte en projektkonsulent, og jeg ringede til afdelingslederen der om formiddagen, for at høre mere. Det lød spændende, og da jeg fortalte lidt om hvad jeg havde af erfaring, lød han interesseret. "Hvad skal jeg gøre for at søge stillingen?" spurgte jeg. "Du skal bare sige det til mig," lød svaret. "OK - jeg vil gerne søge stillingen," sagde jeg så - jeg er ikke kendt for at klappe hesten, hvis den ser indbydende ud - og lidt overrasket sagde han "Jamen, så går jeg videre med det!".

Så var det jeg regnede med at der ville gå lidt tid. Stillingen var jo opslået eksternt - på vores hjemmeside. Over middag ringede han så tilbage, og fortalte, at han havde talt med min afdelingsleder - som jeg heldigvis HAVDE informeret om, at jeg havde søgt stillingen. Han begyndte at tale om, at de skulle lave "en god aftale", og jeg sad og undrede mig ... skulle der virkelig laves AFTALER, for at jeg kunne snakke videre med ham om jobbet??
Til sidst brød jeg ind i hans snak, for at spørge, hvad det var for en aftale, han skulle lave? Og svaret lød "Ja, om hvornår du kan flytte og sådan noget!".

Så jeg havde altså fået jobbet. YES!

Jeg skal hilse og sige, at nogen gange er vores organisation hurtigtarbejdende - for jeg skal starte på mit nye job på mandag.... det er godtnok gået hurtigt - heldigvis. For det er LIDT svært at mønstre den store entusiasme for opgaverne her.....

Jeg glæder mig til mandag! Det bliver helt nyt - nye kolleger, nye systemer, nye opgaver. Sågar en ny adresse, da udviklingsafdelingen sidder i vores bygning på Teknikervej.

Det bliver et nyt kapitel.

10 kommentarer:

Liselotte sagde ...

Tillykke, Lizelotte! God fornøjelse med det hele :-)

Anonym sagde ...

Tillykke det er sejt. Godt gået din business women. Det bliver helt sikker godt.

Lizelotte sagde ...

Tak Liselotte og Kontorchef. Jeg glæder mig hæmningsløst...

Anonym sagde ...

Tillykke med jobskiftet! Det bliver helt sikkert spændende :-)

Lene sagde ...

Til lykke Lizelotte,jeg glæder mig til at høre mere.

Anonym sagde ...

Tillykke med jobbet.

Anonym sagde ...

Hjertelig tillykke med jobskiftet!

Lizelotte sagde ...

Tak allesammen...

Lommen sagde ...

Og dette ser jeg først NU *flov mine* Men stort tillykke i hvert fald, Lizelotte! Og som en kommentar til en ytring længere oppe i denne tråd: Glæde SKAL da helst være hæmningsløs... :-)
Held og lykke med det!

Anonym sagde ...

Da min bloglæsning er noget sporadisk p.t., får du først min lykønskning nu, hvor du vel er startet.
Nogen gange skal man bare tage det skridt, man har gået og overvejet længe. Bare gribe dagen, mens den er der.
Imponerende hurtigt arbejde fra chefernes side!