onsdag, marts 22, 2006

Fire ting

...nu har jeg set det rundt omkring - og med mit nyopstandne hoved vil jeg forsøge mig selv:

Fire jobs, jeg har haft:
1) I sommeren 1984 tog jeg fra ved en papirsækkemaskine på Bates i Nørresundby... det fik jeg flotte overarme af :-)
2) Med de penge, jeg tjente, tog jeg til USA, hvor jeg var au pair-pige i Chicago et lille års tid.
3) Jeg har senere arbejdet på Bang & Olufsen - i produktionen
4) Mit første IT-job var som programmør i Sydbanks edb-afdeling i Åbenrå.

Fire film, jeg kunne se igen og igen:
1) Sliding doors - hvor Gwyneth Paltrow følges i to "livslinier" - en hvor hun når toget og en, hvor hun ikke når det på vej hjem fra arbejde. Livet er bare så tilfældigt...
2) Ringenes Herre-trilogien. Jeg har elsket bøgerne siden jeg var teenager, og synes, at filmatiseringen er fantastisk.
3) Alien-filmene - jeg elsker et godt gys...
4) Fire Bryllupper og en begravelse ... fordi jeg er en sentimental prut... ;-)

Fire steder, jeg har boet:
1) Jeg er vokset op i Storvorde nær Aalborg - på Engtoften 50. Der boede jeg med mine forældre og søskende fra mit 5. år til jeg var 18.
2) Jeg boede i Skive, mens jeg gik på edb-skolen - på et kollegie. Det var en sjov tid...
3) Jeg har boet i Åbenrå, mens jeg arbejdede i Sydbank
4) Jeg boede i 6 uger i en lousy, utæt, lille lejlighed inde i Riddergade i Fredericia, da Bruno og jeg flyttede sammen. Det fik jeg lungebetændelse af :-) - godt vi ikke boede der så længe!

Fire TV-shows, jeg godt kan lide at se:
1) Dinas dates ... den er vældigt underholdende. Jeg synes Dina er fræk og uskyldig og sjov.
På en gang.
2) Skadestuen ... fordi jeg er wyld med George Clooney!
3) Øøøh ... er TV-avisen et tv-show??
4) Kontant! Det synes jeg er interessant!

Fire steder, jeg har været på ferie:
1) Som ung var jeg på bådferie med mine søskende i The Norfolk Broads - det var en skøn ferie, og the Broads er et fantastisk område.
2) I september var Bruno og jeg på øhopperferie i de græske Kyklader ... det var bare den fedeste ferie nogensinde!
3) Jeg har et par gange besøgt Sydengland - primært Cornwall - med min exmand og mine børn. Der er fantastisk!
4) I Sydfrankrig kommer vi igen og igen. Vi har efterhånden camperet en del steder, Bruno, ungerne og jeg.
De talløse somre i sommerhuset i Øster Hurup i min barndom skal også lige nævnes :-)

Fire websites jeg besøger/bruger dagligt:
1) www.politiken.dk - hvor jeg følger lidt med i nyhederne og læser Nynnes dagbog...
2) www.dmi.dk - når man godt kan li' at cykle og løbe, er det godt at kende vejret...
...så tror jeg faktisk ikke jeg med sandhed kan sige, at der er andre, jeg bruger sådan ligefrem DAGLIGT...

Fire favoritretter:
1) Pizza. Jeg bliver aldrig træt af det.
2) Flæskesteg med sprød svær, hjemmelavet rødkål og sovs og kartofler...
3) Indisk mad. Også gerne vegetarisk.
4) Store røde møre bøffer med ovnkartofler. mums!

Fire steder, jeg godt gad være:
1) På en fortovsrestaurant i Parikia, på øen Paros i de græske Kyklader... sammen med min Bruno.
2) I Hagfors i Sverige, på camping med familien.
3) I Chicago - på en bro over Chicago river med udsigt til the Wrigley Building, med State Street til den ene side og Lakeshore Drive til den anden...
4) Lige her, hvor jeg er.

Fire bloggere, jeg tagger:
*pyha* ... jeg kender vist ikke nogen, som ikke allerede ER blevet tagget ...

Det var sjovt .... og hvis jeg prøver igen en anden dag, bliver svarene sikkert anderledes :-)

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Mums.. George Clooney.. Også en af grundene til, at jeg i ny og næ ser Skadestuen :o)

Anonym sagde ...

Ja, havde jeg haft 5 film,så skulle Sliding Doors også have været med. Gwyneth Paltrow er utrolig dygtig i den film. Hun giver to vidt forskellige udtryk, helt vildt.
Faktisk ku vi godt følges ad i biffen til dine fire film :-)

Lizelotte sagde ...

Conny, skulle du en dag finde dig selv i trekantområdet, og med trang til at se film - så går vi da bare i bif!

Glemte for øvrigt en yndlingsfilm - har dog kun set den en gang - nemlig "The Door in the Floor" som er baseret på John Irvings roman "Enke i et år". SKØN skøn film... kan anbefales!