lørdag, marts 11, 2006

En hyggelig lørdagsindkøbstur.

Bruno hader at købe ind. Jeg synes, det er lidt hyggeligt - især når jeg har god tid.

Så idag blev Bruno hjemme og rodede med køkken (emhætteskabet spøger stadig), mens jeg kørte afsted.

Første stop var grønttorvet - vi har torvedag om lørdagen, og jeg handler der næsten hver lørdag - storindkøb af frugt og grønt, ved den samme stand. Det er nogen etniske danskere, der har "min" stand, og vi er endt med at handle der, fordi vi altid får gode varer til gode priser.
Efterhånden er jeg en så kendt kunde der, at grøntmanden hilser og snakker, og lige smider lidt ekstra med i posen, som en bonus :-)

De har verdens bedste appelsiner, og en stor del af året har de også friske grønne bønner - det er dog desværre ved at være længe siden, jeg har set sådan nogle sidst.

Så var jeg en tur i Silvan. Følte mig enormt Leth-agtig, fordi jeg selv målte 1 meter 102 mm emhætteslange af. Sådan! Forsøgt også at ligne en, der selv kunne montere det imens.
Sådan lidt beslutsom og værktøjsvant...

På vej i Føtex måtte jeg lige forbi Bolig-outlet fra Bahne. Jeg købte lyseblå bordløbere, dem man lægger på tværs over bordet, så de fungerer som dækkeservietter for to, som sidder overfor hinanden. Og så købte jeg 12 blå dækkeservietter - nu ryger de gamle, gule Marie Sohl altså ud. Det er også snart 5 år siden, de holdt op med at være pæne :-)

Der kommer lidt redebygger op i mig, når jeg går og kikker sådan et sted. Desværre er jeg ikke særlig bo-bedre-agtig - det interesserer mig simpelthen for lidt til, at jeg kan samle min opmærksomhed længe nok om det til at udvikle en gennemført stil i mit hus.
Så mine indkøb kommer ofte til at bære præg af, at jeg holder rigtig meget af blå og grønne farver.

Jeg tror egentlig nok, at vi bor meget pænt, men jeg er typen, som ikke sanser at rette maden smukt an, som ikke altid lige har matchende servietter (eller får lagt servietter på bordet i det hele taget :-) - og når jeg endelig får fundet lys frem, glemmer jeg ofte at tænde dem.

Til gengæld smager min mad som regel godt, og jeg bilder mig ind, at jeg er god for en levende dialog ;-)

Folk plejer da som regel at komme her mere end én gang...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Elsker at spise hjemme hos jer :o) Maden plejer at smage godt, og så slipper jeg for at lave mad selv *GG* (er desværre ikke som jeres dejlige Bodil)

Lizelotte sagde ...

...tak Christina :o)

Nej, jeg tror vores børn er delt op i "de boglige" og "de praktiske" - du er vist en "boglig" :o)

..og altid velkommen til at spise med!