lørdag, april 22, 2006

100 - meme

Det måtte jo komme. 100 ting om mig.
  1. Jeg er rosinen i pølseenden i en søskendeflok på 4.
  2. Jeg har to brødre og en søster.
  3. Jeg elsker alle mine søskende, men er tættest på min søster.
  4. Min søsters mand opfatter jeg mest som en bror, for jeg har kendt ham siden jeg var 12.
  5. Jeg har lyst hår og brune øjne.
  6. og ingen overlæbe - næsten.
  7. så jeg bruger stort set aldrig læbestift.
  8. Jeg var 21, da jeg fik Andreas.
  9. Jeg fik ham, fordi jeg ønskede mig et barn - han var ikke et uheld.
  10. Andreas’ far er ikke den samme som de andre to børns far.
  11. Jeg er et sted mellem 172 og 174 cm høj.
  12. Jeg vejer ALTID 5 kg for meget - synes jeg.
  13. Jeg tabte 20 kg for 3-4 år siden.
  14. Der gik lang tid, inden jeg blev normalvægtig inde i mit eget hoved.
  15. Da jeg var barn og teenager, troede jeg, at jeg var tyk.
  16. Det var jeg ikke.
  17. Det er vigtigt for mig aldrig at blive overvægtig igen.
  18. Jeg kan godt lide at løbe.
  19. Jeg kan godt lide at cykle.
  20. Hvis jeg skulle vælge mellem løb og cykling, ville jeg vælge at løbe.
  21. Jeg tænder meget på dufte.
  22. Jeg er vild med bredskuldrede, robuste mænd.
  23. Jeg er især vild med den bredskuldrede, robuste mand, jeg er gift med.
  24. Jeg har snart kendt Bruno i 15 år snart.
  25. Jeg har været kærester med ham i 5½ år.
  26. Jeg boede 3 huse fra ham, inden vi blev kærester.
  27. Jeg har aldrig været så sikker på noget, som da jeg flyttede sammen med ham.
  28. Jeg har aldrig haft så meget ret.
  29. Jeg betragter mig selv som skeptiker.
  30. Jeg tror ikke på noget, som ikke har en dokumenteret virkning.
  31. Jeg mener, at mange alternative behandlere er uansvarlige amatører eller fupmagere.
  32. Jeg har et åbent sind alligevel.
  33. Jeg elsker paradoksalt nok okkulte historier og science fiction.
  34. I min reol står 4 hyldemeter Stephen King bøger - på engelsk.
  35. Jeg er rigtig god til både at skrive og læse engelsk - og tale det.
  36. Det nyeste sprog, jeg har lært, er tegnsprog.
  37. Jeg har nemlig fået en døv bonusdatter med i købet, da jeg blev kærester med Bruno.
  38. Sex er vigtigt for mig.
  39. Lige så vigtigt som nærhed, ømhed og jævnbyrdighed.
  40. Jeg mistede min uskyld, da jeg var 16.
  41. Jeg interesserer mig levende for politik.
  42. Jeg har været aktiv indenfor fagforeningspolitik.
  43. Jeg har været tillidsmand i 8 år, og siddet med ved mange advarsels- og fyringssager.
  44. Jeg synes, at det er vigtigt at forsøge at gøre en forskel for nogen.
  45. Jeg brænder ikke inde med det, jeg synes, skal siges.
  46. Nogen gange har jeg overskud til at tage mig af andre.
  47. Andre gange har jeg ikke - så prøver jeg at passe på mig selv.
  48. Jeg kan som regel godt selv høre, når jeg er træls.
  49. Så prøver jeg at holde mund.
  50. Jeg har et tæt forhold til min mor.
  51. Min far døde i 1999.
  52. Jeg synes, min mor er rimeligt sej.
  53. Jeg elsker pizza.
  54. Jeg kan rigtig godt lide rødvin.
  55. Jeg er dårlig til at spille kostbar.
  56. Jeg er meget talende og meget gestikulerende.
  57. Som regel er jeg glad.
  58. Ting lykkes ofte for mig, fordi jeg tror på at de vil.
  59. Jeg er lidt af et rodehoved.
  60. Jeg hader nullermænd.
  61. Jeg får tit andre til at grine.
  62. Jeg er nok nogen gange lidt sjofel.
  63. På nogen områder er jeg ikke særlig feminin - og slet ikke ”damet”.
  64. Jeg elsker at gå i jeans.
  65. Blå og grøn er mine yndlingsfarver.
  66. Jeg er afhængig af Pepsi Max.
  67. Jeg er også afhængig af min morgenkaffe.
  68. Jeg ved stadig ikke helt, hvad jeg vil være når jeg bliver voksen.
  69. Jeg ved bare, at jeg vil være sammen med Bruno. Altid, helst.
  70. Jeg er stolt af mine børn og lidt blufærdig over det.
  71. Jeg fortryder ikke ret tit noget.
  72. Jeg er ret intuitiv og fanger let andres sindsstemning.
  73. Jeg er kommet til at holde mere af ting, efter jeg er blevet ældre.
  74. Jeg samler på et stel, som hedder Ostindia fra Rörstrand.
  75. Jeg er meget glad for min bil - en mazda 323 fra 1991.
  76. Jeg er glad for mit liv.
  77. Jeg kan ikke lide ret meget fisk.
  78. Til gengæld elsker jeg grøntsager.
  79. Kylling er noget af det bedste kød, jeg ved.
  80. Jeg er vild med Sydeuropa - især Sydfrankrig.
  81. Min bedste ferie var øhopperturen i Grækenland med Bruno.
  82. Jeg kan også meget godt lide Sverige og svenskere.
  83. Jeg kunne godt tænke mig at jeg var mere vedholdende.
  84. Jeg giver nogen gange for let op.
  85. Det værste husarbejde jeg ved, er at stryge.
  86. Det næstværste er at rengøre badeværelser.
  87. Hvis jeg ikke havde børn, ville jeg leve af rugbrød med ost.
  88. Og af lynstegte grøntsager og kylling - når der sku’ kræses
  89. Jeg ville ønske jeg kunne sige, at jeg er ligeglad hvad andre tænker om mig, alligevel sidder jeg og tænker på, hvad jeg skal skrive og udelade her.
  90. Jeg er ærlig.
  91. Jeg tager lidt solarium om foråret, selvom jeg ved, det ikke er godt for mig.
  92. Jeg er lidt forfængelig.
  93. Min familie er meget knusende/krammende og støjende - og jeg ligner dem vist.
  94. Den bedste kompliment jeg har fået, var dengang Roberta (min brasilianske veninde) sagde, at jeg var den mest sydeuropæiske dansker, hun havde mødt.
  95. Den næstbedste var da Bruno sagde: ”Du har ikke deller - du har sensuelle kurver!”
  96. Jeg vil gerne anerkendes for min intelligens og min faglige kunnen.
  97. Jeg mener ikke, at vi har ligestilling.
  98. Jeg tror til dels, det er kvindernes egen holdning, der er skyld i det.
  99. Jeg er bedst når jeg har fået 7-8 timers søvn.
  100. Jeg er A-menneske.

Så nu går jeg i seng .. og I ved lidt mere om mig .. måske.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Bestemt! Nu ved jeg i hvert fald lidt mere om dig. God maade, egentlig :o)

Anonym sagde ...

Sikke en dejlig liste - jeg blev helt i godt humør!

:)

Anonym sagde ...

Herlig liste. Den afspejles også i din blog, synes jeg.
God week-end.

Lizelotte sagde ...

@christina - ja, du får mig lidt mere at se som menneske, og lidt mindre som din fars kæreste ...

@acq - tak... jeg bliver også ret glad af at læse din blog... den er altid spændende ;-) og man får et billede af en voksen, bevidst kvinde, som ta'r livet i store bidder og ikke noget for givet.

@conny - også tak .. jeg savner i øvrigt nogen poster ovre hos dig - skal du snart igang igen? ;-)

@therese - med fare for at Bruno IGEN bliver lyserød i kinderne over at jeg roser ham - så ER han en fantastisk mand... :-) Jeg er superheldig!

Anonym sagde ...

Lizelotte, jeg har haft telefonnedbrud i flere dage, mangel på input og ingen energi, så.....

Lizelotte sagde ...

Liselotte, tak - jeg er vist rimeligt "what you see is what you get"-agtig ;-)

conny, det er også ok :-) bare du kommer ind her forbi og kommenterer ind imellem!

Anonym sagde ...

Sjov liste at læse :-)
Måske skulle jeg overveje at gøre det også en gang. Det giver jo egentligt et ret godt billede af personen bag bloggen.

Anonym sagde ...

har lige læst din liste, som virkelig rammer, du er ærlig, som du er, husker dig som en positiv,rapmundet ung kvinde efter teenager årene med et lyst sind, humørspreder, der skulle ske noget, hellere i går frem for om lidt... vh mig