lørdag, april 22, 2006

Min pindeblomst...

Her er den, Signe .. det er lige med at huske, hvem man har lovet sig væk til... eller en af dem. Pindeblomsten: let at holde, da den helst vil tørres ud med jævne mellemrum, og meget let at stikle - man klipper et par pinde af og stikker dem i fugtig jord, lader være med at vande for meget, og så får man en ny pindeblomst.

Jeg har lige smidt en ud, som var blevet for stor - den var højere end mig - og jeg har dem bare alle steder :-)

P1000061

...og det her billede er altså taget med mit nye kamera!

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Pindeblomst er sjov - og anderledes.

Lizelotte sagde ...

@liselotte - ja, og nu har jeg købt et kort på 1 giga, så jeg kan tage mere ned 7 billeder ad gangen :-)

@conny ... ja og NEM at holde!

Anonym sagde ...

Tak fordi du gad at tage et billede af den - den har jeg set før, men kendte ikke til navn eller at den er praktisk at holde, så den vil jeg se efter næste gang jeg er hos min blomsterhandler.
Tillykke med kameraet :-)

Lizelotte sagde ...

Jeg ved faktisk heller ikke hvad den hedder sådan RIGTIGT - men vi kalder den "pindeblomst" i min familie.

Hvis du skal til Sønderjylland snart, kan du da komme forbi og få en aflægger.

Anonym sagde ...

Det var sødt af dig, Lizelotte :-)