torsdag, juni 21, 2007

Jeg skulle hilse...

Det er sjovt, som de gamle venner popper op lige for tiden!

I dag, på arbejde, talte jeg med en samarbejdspartner, som er ansat i en af vores pengeinstitutter. Han er kollega med en dejlig tøs, som jeg delte rødvin og til dels skæbne med i de år, hvor jeg sad i kredsbestyrelsen. Hun havde hørt, at han var på Bankdata for tiden, og bad ham hilse mig varmt.

Når jeg siger, at vi til dels delte skæbne, er det fordi:

Vi havde begge forladt dårlige ægteskaber for at være sammen med en mand, som vi følte var den, vi ønskede at blive gamle sammen med - og som vi var vildt forelskede i.

Vi havde begge to vores børn boende hos deres far - og delte omverdenens fordomme og hullet i hjertet med hinanden.

Og så var vi bare så ens på mange måder.


Geografisk afstand og hændelser i livet gjorde, at vi mistede forbindelsen lidt. Men i dag fik jeg så pludselig - uventet - den hilsen fra min gamle veninde.
Det fik mig til spontant at smide en mail til hende - for at sige tak for hilsenen. Jeg fik ret hurtigt svar, og jeg må med skam melde, at jeg da har brugt lidt tid i dag til at skrive lidt sammen med hende.

Vores liv ligner stadig hinanden. Vores børn er kommet hjem til os for at bo. Vi synes stadig, at vores nuværende partnere er fantastiske. Og det tog ca. 4 linier at føle, at kontakten stadig var meget til stede.

Jeg er så glad for, at jeg fik den hilsen i dag.

Ingen kommentarer: