tirsdag, august 28, 2007

Champagnebobler

I dag stoppede jeg op midt i en sætning, midt i min dag - og mærkede bobler i min mave.

Vaskeægte champagnebobler, fordi livet lige nu bare er godt. Flow ... der er flow i det, jeg gør.

Mit arbejde kører i olie - jeg har lige fået forærende et nyt ansvarsområde og en titel, som jeg kæmpede for, men ikke kunne få, for nogle år siden. Jeg har masser af bolde i luften (til min projektleders bekymring), men har fint plads til et par stykker til.

August har været fuld af dejlige oplevelser. At få yngstesønnen glad hjem fra ferie hos sin far. En skøn tøsetur til Rom. Dejligt samvær med mine kvinde-kolleger. Gensyn med frimærkevennen (som har genkendt sig selv herinde :-) og alle de andre fra min skoletid.

Og så generelt bare ... flow ... også på privatfronten. Nyforelskede blikke fra ham den dejlige, jeg deler efternavn og dobbeltdyne med. En glad og forholdsvis nem teenagetøs, som trives med det, hun gør. En forelsket ældstesøn i et harmonisk kæresteforhold, som ved hvad han vil med sin fremtid. Yngstebarnet glad som altid - kærlig og god. Bonusbørnene godt i vej - glade og travle, med styr på deres også. Mit eget hjerte fuldt af glæde over det hele.

Champagnebobler - lyse og lette i gylden væske - nede i min mave.

Og jeg har ikke drukket en dråbe.
Hvorfor mon det så prikker på tungen?

7 kommentarer:

Lene sagde ...

åh det er godt at læse, Lizelotte :-)

Anonym sagde ...

Wow!

Lizelotte sagde ...

...det er jo ikke sådan alle dage er hele tiden, Lene - men lige nu er det sådan.

Johnnie -- ja -- wow!!

Jeg skulle også lige mærke efter. For sidste år var så benhårdt og tungt og svært. Pludselig at mærke den der lethed i hjertet - - det var så fedt og samtidig turde jeg næsten ikke nyde det - men jeg var nødt til at omfavne det!

Anonym sagde ...

Glæde avler mer glæde og masser af overskud - derfor prikker det på tungen :-)
Lykkelige Lizelotte Livsnyder.
Gem fornemmelsen til en dag, hvor overskuddet er mindre, så du kan huske, at øv-dage nok bare er en overgang.

Anonym sagde ...

Det kender jeg godt!! Sådan nogle dage har jeg også, men lige nu kæmper jeg jo med en Bachelor, som jeg ikke rigtig er kommet i gang med. Ikke godt, men ellers går det godt med alt andet :)

Lommen sagde ...

Bedste svulmende feelgood-indlæg til dato! :-) Har lige læst det en gang til, og det er altså... Jeg bliver sgu helt rørt. Hvor er det skønt for dig!
Håber, jeg snart kan fange dig på messenger igen, Lizelotte! :-)

Lizelotte sagde ...

Pernille, jeg følte mig også helt skræmt ved at skrive det ... hybris og sådan, du ved... :-) Men det VILLE ud...

Og ja - - vi må snart ha' en msn-sludder ... så dig lige kort igår, men jeg var på vej i seng efter en laaaang dag...