torsdag, september 20, 2007

Livnyderen - nu med glorie

I aften stod den på spinning. For første gang i rigtig lang tid.

Hvorfor er det egentlig, at jeg ikke spinner noget mere?? Det er bare dejligt - man har det fantastisk bagefter, og man bliver SÅ meget arbejdet igennem. (Jo jeg ved det - til foråret er jeg TRÆT af at spinne ... så vil jeg ud ;-)

Så jeg har været rigtig god i dag! Ihvertfald hvad det angår - vil slet ikke komme ind på den dejlige hjemmebagte kage jeg fik et stykke af, da jeg var til farvel-kage hos en kollega, som tager sin kaffekop og flytter arbejdspladsen til Herning - til konkurrenten BEC.

I forgårs var vi også dygtige. Vi var ude at gå en dejlig, lang tur - vi havde set vejrudsigten og var klar over, at de næste par dage nok ikke blev særligt gåturs-indbydende...

P1030741

Vi hoppede i bilen og kørte et par kilometer udenfor byen - til Hagenør Strand, som er endnu et af de mange smukke steder her på egnen - med skov, som går helt ud til Lillebælt.

P1030746

Man snakker så godt, når man går tur. Benene arbejder, og tankerne flyver, og vi vender mangt et emne på sådan en vandretur gennem det smukke landskab.

P1030753

Naturen er lidt dramatisk, der hvor land og vand mødes. Det er ikke så tydeligt på billedet, men der er vel en 8-10 meter brat ned lige ved siden af stien. Nogen gange æder Lillebælt af kysten, og så ryger der et træ.

Jeg så også en skovtrold - men han var fuldstændig venligsindet.

P1030757

Vi elsker vores gåture - og fordi Bruno har cyklet både landevej og mtb i så mange år, kender han alle krinkelkroge og skovklatter og skønne strande i miles omkreds. Han er en dejlig tourguide at have med - og godt selskab oven i.

Spinning er måske dejligt - men sådan en gåtur er der altså ikke noget der slår!

2 kommentarer:

Mona sagde ...

Spinning - JA, det er fedt. Man er lidt glorie-agtig bagefter.

Og tak for dejlige billeder ... de giver inspiration til at komme ud og gå i weekenden.

Go' weekend!!

Lizelotte sagde ...

Afsted på gåtur, Mona!