onsdag, december 03, 2008

Landet!

Jeg er landet i sofaen - lige nu.

Damn jeg er træt. Har været til træning - det var ikke den store lyst, der var til stede, men jeg har lovet mig selv, at det skal være 2 gange om ugen. Jeg har bestemt mig for, at jeg vil gøre det for mig selv - for min krop, så den har en chance for at holde 20 år mere på arbejdsmarkedet.

Hvis jeg ikke træner, risikerer jeg at ødelægge mine skuldre og mine arme. Men med træning kan jeg rette op på de skader, PC-arbejdet gør.

Det er ikke fordi jeg ikke har de bedste arbejdsforhold - for de bliver ikke meget bedre. Jeg har haft hæve-sænkebord i årevis, har en supergod stol, har jævnligt mulighed for at få besøg af sådan en BST-ting, der kan fortælle om jeg sidder rigtigt, jeg har mousetrapper og varieret arbejde - arbejde ved PC'en veksler med møder og meget andet. Mangler jeg noget, kan jeg garanteret få det.

Men stillesiddende arbejde er ikke det, vi er lavet til. Så det er vigtigt selv at tage ansvar for at passe på sin krop, så den kan holde til det. Det kan ikke hjælpe noget at fise hjem og lande på sofaen, og så brokke sig over alle de skader, arbejdet giver.

Så jeg kom afsted idag - fordi jeg er inde for det lange seje træk, når det gælder træningen. Men sjovt var det bestemt ikke :(

Min lænd gør ondt for tiden. Så mine maveøvelser på bold hoppede jeg over, for de gjorde ondt - og mine elastik-skulderøvelser drillede mig også. Og da jeg kom på nordic-walkeren for en gang cardio til sidst, var mine ben meget, meget slatne ... de kunne mærke, at jeg har øget vægten i begge benmaskiner til et punkt, hvor jeg VIRKELIG skal arbejde for sagen.

Det er ligesom om problemerne er vandret fra mine skuldre (som jeg ikke pt mærker til) og ned i min lænd. Heldigvis har jeg en tid hos fysioterapeuten mandag den 15. december - og mon ikke han har et bud?

Ondt i ryggen bliver jeg sur af. Og det gider jeg ikke være.

Ingen kommentarer: