fredag, august 26, 2011

Den klamme livsnyder

For ikke så længe siden så jeg en dame, der skrev i en avis (eller et andet sted ... har faktisk glemt hvor) at mange har en uhygiejnisk uvane: nemlig at tage deres mobiltelefon med på toilettet.

Det spekulerede jeg noget over.

Jeg har nemlig ofte fået tiden under mit "morgentoilette" (som vi kalder det her - det, der trænger sig på når man har overstået havregrynene og morgenkaffen) med et spil Words eller en lille kabale.

Det var dog lidt svært for mig at se hvori det uhygiejniske bestod, eftersom mine fingre ikke havde foretaget sig noget væmmeligere end at trække mine bukser ned, før jeg berørte min iPhones glatte overflade. Og eftersom jeg efter endt "morgentoilette" lagde den i lommen igen, for derefter at gøre hvad man gør og herefter vaske hænder, må jeg indrømme at jeg affærdigede den hygiejne-bekymrede dame med et skuldertræk. For jeg regner faktisk ikke med, at min bukseknap og -linning er en væmmelig rede for livsfarlige bakterier.

Jeg havde egentlig næsten glemt det igen, da en diskussion på mit arbejde gjorde mig opmærksom på at jeg tog FULDSTÆNDIG fejl. Emnet var, hvor usigeligt klamt det er at læse blade på toilettet!! Jamen alle de bakterier!!

Her blev jeg lidt interesseret, for det kunne jo være, at nogen havde fundet på spændende anvendelser af ugeblade, som jeg hidtil ikke havde hørt om, men nej. Det er simpelthen så ulækkert at læse et blad på toilettet. Den blotte TILSTEDEVÆRELSE af et vandkloset er simpelthen nok, uanset hvilke nærmest overlægeagtige afvaskninger man udsætter sine hænder for efter endt ærinde.

Der er simpelthen luftbårne lortebakterier overalt på dit badeværelse! Da en kollega så sagde: "Jamen, står din tandbørste ikke derude?" endte diskussionen lidt. Jeg syntes det var en fantastisk replik, må jeg indrømme. Men jeg er da lidt bekymret.

Og jeg har slet ikke tid til at skrive mere. Jeg skal hen og overbevise Bruno om, at vi skal have installeret luftsluser udenfor alle vores (3) toiletter. Gerne med kemiske brusebade.

7 kommentarer:

Therese sagde ...

Ha ha ha, tak for dagens grin :-)
Jeg må da indrømme, at jeg også sidder med mobilen, af og til, men altså. Jeg gør jo ligesom du, lægger den fra mig, inden jeg tørrer ... og så vasker jeg fingre, inden mobilen så ryger i lommen igen. ;-)

Johnnie sagde ...

Realistisk set er der store chancer for at toilettet er det mindst "bakteriebefængte" rum i en nogenlunde normal husholdning, hvor netop toiletsædet ofte bliver påvist som renere end så meget andet.

Det må altså være langt mere klamt at bruge en sofa til at fordybe sig i blade eller mobiltelefon :-)

Lizelotte sagde ...

Haha, jeg vidste at jeg kunne regne med lige præcis jer to til noget sund fornuft i kommentarsporet :D

Morten sagde ...

+1
+1
+1!!! ;-)

Lizelotte sagde ...

Morten: Aj lårve ju tu! :D :D :D

Tina - omme i London sagde ...

Jeg har faktisk laest engang at man skulle soerge for at ens tandboerste er opbevaret mindst ehmmm... maaske en meter eller saadan noget, fra toilettet - da alt andet var uhygieinisk. Oh well, saa er vi altsaa bare super uhygieiniske - sikke noget lort!

Lizelotte sagde ...

Ja puha - utroligt jeg har nået at leve til jeg blev 45 :-)

Jeg kan da godt følge at folk er lidt hys med det, og jeg kan flejne over dårlig håndhygiejne ... men på den anden side vil jeg hellere risikere en baktusse på fingrene end at skvatte hele vejen ned af trappen på arbejde fordi jeg går og tænker på hvem der har rørt gelænderet sidst ...