tirsdag, marts 24, 2015

Retningsforvirret livsnyder

Jeg er virkeligt dårlig til at kende forskel på højre og venstre.

Det gik for alvor op for mig for mange år siden, da jeg skulle tage kørekort - når kørelæreren sagde "Drej til højre", var der ca. 50% chance for at det var det, jeg gjorde.

Jeg har prøvet alle mulige tricks. Tænkt "den hånd jeg skriver med" når jeg skulle huske på højre. Prøvet at huske det på de ringe, jeg har på. I dag har jeg endda en tatovering på mit højre håndled, som burde gøre det nemt for mig, men nej. 

Min familie har efterhånden lært, at hvis jeg kører, og de skal forklare hvor jeg skal køre hen, skal de pege og sige "Den vej" i stedet for "til højre" eller "til venstre".

Jeg har simpelthen ikke en klar fornemmelse af hvad der er højre og hvad der er venstre. 

Jeg skal altid lige tænke over det.

Jeg har en teori om, at min manglende evne til at kende forskel på højre og venstre hænger sammen med, at jeg ikke har en voldsomt dominant hånd. Jeg er højrehåndet, men har meget let ved at bruge venstre hånd til alt muligt.

Men det er bare en teori.

For nogen mennesker er højre/venstre lige så indlysende som op og ned. Og op og ned, det har jeg altså styr på! Men det andet? Jeg lærer det nok aldrig!

Og nogen gange er det virkelig træls for 117 gang på en dag at skulle stoppe op og tænke over hvilken retning højre er.

Tænk hvis jeg lige kunne få en softwareopdatering som fiksede det - det ville være smart! :-)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Haha, sikke en sjov beretning... Jeg har aldrig selv oplevet forvirring lige omkring højre/venstre problematikken (med mindre vi taler politik), men kan da sagtens sætte mig ind i, at det til tider kan være vanskeligt at vide hvilken vej man skal/vil...:)

Mvh. en simpel gardner

http://groove.st/

Sara sagde ...

Kender godt det med ikke altid lige at vide hvilken vej højre og venstre er, når man er i en presset situation.