lørdag, maj 13, 2006

Giroen starter for alvor nu!

I morgen starter Giro d'Italia for alvor!

Enhver der kender mig godt, ved at jeg er en passioneret cykelsportsfan!
Jeg elsker cykelsporten, fordi den er en fascinerende kombination af strategi og taktik, psykologiske spil og den enkelte rytters vilje og råstyrke.

Som dansker må man jo uundgåeligt være CSC-fan. Jeg er begejstret for de resultater, Bjarne Riis har nået - han har indført moderne ledelse til cykelsporten, og haft enorm succes med at udvikle rytterne som hele personer - ikke bare sportsligt, men personligt. Han har haft øje for, at det at være en vinder ikke blot handler om at være god til at køre på cykel - men også at være mentalt stærk og sikker, og betydningen af holdet, man har med sig.

Da jeg hørte, at Riis havde købt Ivan Basso, var jeg begejstret! En ung, lovende rytter, som allerede da havde vist sit potentiale - bl.a. da han kørte Touren for Fassa Bortolo. Og som de andre ryttere, Riis har fået ind, har Basso foldet sig ud som en blomst, og er blevet et ægte cykelidol/ikon : stærk, talentfuld, smuk, beskeden og sulten efter sejre! Sådan her elsker jeg at se ham:

basso3

OG sådan håber jeg at se ham - gerne iført lyserød jersey - de næste par uger i Giroen.

GO BASSO - de danske cykelfans elsker dig!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja - han er "a sight for sore eyes" - og så er han også god til at cykle. (I år vandrer jeg nok rundt i de svenske fjelde under en del af TOUREN, som er det eneste cykelløb, hvor jeg kan forfalde til tv-kiggeri i dagevis).
Men jeg tilslutter mig dit GO BASSO - også i Giroen.

Anonym sagde ...

Jeg er også forfalden når Touren når bjergene, det er vildt facinerende. Og hvis jeg ikke passer på, hænger jeg ved resten af Touren. Da Jalabert tog bjerget for nogle år siden, tog jeg et andet bjerg samtidig, nemlig strygetøjet. Og vi nåede i mål samtidig ;-)

Lizelotte sagde ...

Pas på, piger... først starter man ved turen, og før man får set sig om, går foråret med klassikere og Giroen, sommeren med Tour og efteråret med Vuelta og klassikere i efteråret igen... og så sidder man med rystende hænder i slutningen af oktober og kan slet ikke OVERSKUE den lange periode frem til at forårsklassikerne starter igen!

Så er man nødt til at gå vildt op i, hvem Bjarne Riis nu køber, og hvad det betyder for næste sæson... det er værre end poker, siger jeg jer!! ;-)

OG så I ham lige køre sig i lyserødt i dag ... YES!