lørdag, november 17, 2007

Lørdagsplaner

I går stenede vi helt ud - vi bestilte pizza til aften, og drak rødvin og hyggede os vældigt. Jeg er træt, sådan en fredag!

I dag skal energien findes frem igen. Vi skal ud og spinne om en time, Bruno og jeg, og så har vi et par ærinder i byen.

Når vi kommer hjem, har jeg et rendez-vous med mit strikketøj - jeg er igang med et par limegrønne strømper med hulmønster - de er ret smarte, og det går hurtigt! Jeg stryger ting af pindene på ingen tid lige nu - sidste weekend bestilte min niece Stine et par pulsvarmere. Vi fandt noget garn, hun kunne lide, og i løbet af lørdag eftermiddag og aften, samt søndag formiddag, fik jeg lige høvlet et par modificerede Fetching af til hende. De var lidt længere ud i fingrene end opskriften lægger op til, og så var de i sort garn med en sølvtråd. Ren disco!

Da jeg gav Stine dem skreg hun: "Moster! De er vidunderlige!"
Det var en herlig reaktion - så er det noget ved at strikke!

I aften skal vi spise hos Brunos direktør og hans kone. Det er cheferne og deres koner, som er budt ind (nej - der er ingen kvindelige chefer) - firmaet er jo ikke så stort, så vi bliver vist 8 i alt.

Min mor fik lidt nervøse trækninger i telefonen - hun huskede et besøg hos min fars chef for mange år siden, da hun gik hjemme og i løbet af en dag ikke så andre end sin (naturligvis dejlige) børnflok. Hun var vist noget nervøs - og måtte låne tøj af min arbejdende moster for at være pæn nok ("Jeg var jo ikke den første, der fik tøj dengang," sagde hun). Det var skrækkeligt fint, og hun fik vist nærmest stress af alle de glas og bestik osv.
Det viste sig heldigvis at de var enormt søde og imødekommende, og hun endte med at have en hyggelig aften.

Jeg er sikker på, at det bliver hyggeligt i aften - der er ikke nogen indbygget eksamen, og jeg kender jo alle dem, der kommer, vældig godt. Havde det faktisk rigtig sjovt sammen med direktøren, da vi i sommer kom til at sidde ved siden af hinanden til et arrangement hos en af Brunos kolleger.

Men først ... skal jeg i Forever og brænde noget krudt af!!

3 kommentarer:

Lene sagde ...

ha en god weekend, Liselotte og hils gemal og børn

puk2 sagde ...

Håber I får en god aften i hyggeligt selskab. God weekend

Lizelotte sagde ...

Tak Lene, hils du også!

Tak Puk, det var så hyggeligt!

God weekend til jer begge