torsdag, oktober 16, 2008

Dejlig dag

Indtil videre har det bare været en super dejlig dag.

Fik en god lang snak i telefonen med min mor i morges. Og så spiste jeg lækker morgenmad - havregrød med æble i, en klat græsk yoghurt og en klat hindbærsyltetøj - - ummenum!

Sundt er det også - og det går godt med min nedadgående elevator. Det blev til 3 kg de første 2 uger, og det er jo overordentligt fint. Jeg begynder at kunne mærke, at bukserne bliver løsere, og trøjerne sidder bedre. Jeg kan se på mine mål, at cm efter cm forsvinder - det er dælme dejligt!

Da jeg blev 40, fik jeg et par fantastisk lækre skindbukser af Bruno - fedt, blødt cognacfarvet skind, som føles luxuriøse og ser skønne ud. Problemet er - at de er for små til mig. De passede lige præcis, der for 2½ år siden, men det er snart ved at være længe siden, at de gjorde det. Men nu kan jeg få dem op, og de kan lukkes. De er stadig for stramme, men det varer ikke længe, før de kommer til at sidde rigtig godt igen. Yes!

Jeg glæder mig helt vildt til at bruge mine skindbukser!

Efter at jeg havde kikket i mine buksebunker og fundet ihvertfald 2 par, som har været for små, og som passer nu, gik jeg i byen og ordnede nogle ærinder. Og faldt over en smart dynejakketing til næsten ingen penge - det kan jeg lide ;)

Der røg også chokoladekaffe i posen, og jeg fik fundet en stak trusser til Bodil, hvis personlige Bermuda-trekant har opslugt næsten alt hendes undertøj ;)

På vej tilbage begyndte det at regne. Det tog jeg som et tegn på, at jeg hellere måtte gå i tørvejr - og tilfældigvis befandt jeg mig ca. 20 meter fra Caffe Katia. Så jeg forkælede mig selv med en stor kaffe og en salat med pasta og kylling, mens jeg læste sladderblade - råhygge på en efterårsdag!

Nu slår jeg mave i sofaen - men jeg tror jeg skal ud og ha' noget motion om lidt... men avisen skal læses først!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

3 kilo på to uger! Det må være en kostomlægning, du har gang i? Godt gået, Liselotte!

Anonym sagde ...

Sejt.. der er ingen større motivation end når man pludseligt kan passe ting, der har ligget bagerst i klædeskabet i årevis.. :)

Det begynder så at være irriterende, når de resterende 80% af tøjet er for stort... men man kan selvfølgeligt tage det som en anledning til at shoppe! ;)

Lizelotte sagde ...

Lupo, det er lige hvad det er ... uden dog at gå helt i fanatisme :)

Belle, velkommen her. Ja, det er rigtig skønt - bare ærgrerligt at jeg skal igennem turen igen :) for ca. 4 år siden var jeg nemlig en del lettere, end jeg er nu.