mandag, maj 04, 2009

Stemmer i æteren

Jeg har før undret mig over den måde, stewardesser taler på, når jeg har været ude at flyve. Det vil sige - måden de snakker på, lige så snart der er en tændt mikrofon foran munden på dem.

Jeg har tænkt, at det måske var noget man lærte på stewardesseskolen .. det der med en mærkelig intonation og utydelig udtale. En bizar vane, hvis du spørger mig.

Lidt af det samme har jeg oplevet i reklamer - i særdeleshed reklamer for mobiltelefoner. F.eks. Telmores reklamer. En eller anden krukket-kælen mærkelig kvindestemme der lyder som ... ja, som noget jeg ALDRIG har hørt nogen andre steder end i en mobiltelefonreklame på TV eller i radioen.

Gad vide hvem den stemmeføring appelerer til? Jeg får bare sådan en ubændig trang til at skifte kanal, når jeg hører den.

1 kommentar:

Susan sagde ...

Jeg er helt med dig. Det er saa svaert at skifte kanal naar man sidder i et fly :-)

Jeg ville dog gerne ud at flyve med denne steward :-)
http://www.youtube.com/watch?v=fiVcnJ5iLqs