søndag, november 29, 2009

Jul det er cool

Nu var det en helt usædvanlig julefrokost igår. Jeg drak nemlig kun EN øl, så jeg kørte hjem ... det var rigtig dejligt idag!

Sov lidt længe, men var frisk som en havørn, da jeg vågnede.

Så vi besluttede at kikke op til Brunos forældre - bare til eftermiddagskaffe - og det var rigtig hyggeligt.

I aften har vi hentet julekasserne på loftet, og nu er der julestemning i hele huset :-)

Jeg hygger mig enormt med at pynte til jul, og jeg gør det som regel selv. Det er rart at gense gamle ting, som har hængt i mine skiftende hjem år efter år. Den suverænt ældste er nok min gamle nisseuro - en flettet, tynd halmkrans med små garnnisser. Den fik jeg i pakkekalender som barn, og den har hængt i alle de hjem, jeg har haft. Så længe jeg kan huske har den haft sin faste plads over spisebordet - hængende ned fra lampeledningen.

Der er også altid et par nye ting. Sidste år var det de store sølvkugler, som hænger i karnappen, og julelysene udenfor vinduerne i karnappen. I år er det tre anløbne sølvæg, som nu hænger i dybrøde sløjfer i mit køkkenvindue, og diodenettet ude på troldebusken.

De små nisser, julelandskabet, kom aldrig op sidste år. Jeg gider ikke rigtig nisselandskabet, men hvis Bodil og Kristian efterlyser det, får de lov til at lave det.

Det er sjovt som tingene allerede har fundet deres plads i det her hus, som vi nu fejrer jul i for andet år i træk. Men ikke særligt overraskende.

Det føltes nemlig som det helt rigtige sted - et hjem - lige så snart jeg satte foden indenfor døren første gang.

Ingen kommentarer: