tirsdag, november 24, 2009

Livsnyder med meget ild i jernet ...

...eller var det mange jern i ilden...

Synes godtnok der liige er et par bolde jeg skal huske at holde i luften.

Der er jo det der arbejde. Hvor tingene skal gå op i en højere enhed, og det er mig der lige pludselig skal huske at have styr på alle enderne og detaljerne.

Og så er der jo noget med en tur til Staterne, hvor jeg godtnok har styr på det væsentligste men stadig mangler lidt...

* jeg skal ha' taget et pasfoto, så jeg kan få et internationalt kørekort ... det går jo ikke, at jeg ikke kan ræse rundt med Roberta - hun tør nemlig ikke køre bil, og Mike, hendes mand, kan jo ikke forventes at agere chauffør hele tiden, nogen SKAL jo arbejde!

* jeg skal HUSKE at hente USD torsdagen inden jeg skal afsted! Det er vigtigt!

* og så er der alle de der ting jeg skal have købt ... noget Læsø Sydesalt, sød lakrids, de gode bornholmske kommenskiks, marcipan, lækre chokolader fra frellsen, ingredienser til brunkager (har opgivet at tage en rulle frossen dej med - er nervøs for at Customs skal tro det er plastisk sprængstof eller en ny slags narkotika) ... og hvad jeg nu ellers får af gode ideer.

* hvor meget må man mon slæwe med hjem fra staterne uden at blive brandskattet?? Det var nok værd at vide .... må spørge søster, som er ansat ved Skat (tidligere TOLD og Skat...)

* julegaver. Jeg er nødt til at lægge en plan. Har også en løs en inde i hovedet, men jeg skal nok liiige være lidt mere konkret. Og organiseret. Ellers får min mor bare stress af at jeg tager til USA uden at have købt julegaver, og det kan vi ikke have.

* og hvad skal jeg pakke?? Hvad? Hvad?? Det er 20 år siden jeg har været i USA sidst, og jeg ANER ikke hvad amerikanere tager på når de skal være pæne. Jeg skal vist til et par sociale ting, og jeg har en mistanke om at mine omhyggeligt hullede jeans med tilhørende tunikabluser nok ikke gør sig i den sammenhæng. Nå, never mind. Jeg kommer til at stikke ud på europæer-måden alligevel. Heldigvis skal jeg følges med en champagneboblende brasilianerdame, så jeg bliver ikke alene. (Har altid tænkt på Roberta når jeg hørte titelmusikken fra "The Nanny" - den der sætning med "She's the lady in red when everybody else is wearing tan ...")

Heldigvis er sproget ikke et problem, så jeg kan godt strege "Genopfriske 'Engelsk konversationsguide' på kassettebånd" fra listen. Faktisk taler jeg bedre engelsk end mange amerikanere... ;-)

Men sidste og vigtigste hurdle er at jeg skal UNDGÅ INFLUENZA FOR ENHVER PRIS! Det vil være meget surt at rejse umpty km med fly med 38.5. Så hvis I møder mig med tørklæde for underansigtet, er jeg hverken på vej til at røve den lokale kiosk, eller konverteret til en hel speciel version af islam.

Sikke mange ting, jeg skal have styr på! Godt jeg er god til mange bolde i luften ....

3 kommentarer:

Alice M sagde ...

Jeg spørger nok dumt, men får du ikke lavet det internationale kørekort hjemmefra?

Jeg er sikker på du får en fantastisk tur.

Og hvor bliver det skønt for dig at se veninden igen efter så mange år.

Lizelotte sagde ...

Jov, Alice, det er jo noget af det jeg skal nå at have styr på inden jeg tager afsted. Nede på kommunen laver de det fra dag til dag - for 25 skaldede kroner .... så det dyreste er billedet ;)

Ja, det bliver riiiigtig dejligt...

Camilla sagde ...

God rejse. Du kan sagtens få lavet kørekortet herhjemme, så slipper du også for at skulle bruge tid på det når du er kommet frem!