onsdag, december 16, 2009

Hjem, hjemad, hjem...

Saadan synger Johnny Madsen i sangen "Hjemad".

Og det er lige, hvad jeg skal idag. Kl. 18.35 lokal tid - det svarer til 00.35 i DK - letter mit fly fra JFK i New York, og saetter kursen mod Amsterdam.

Igen en tur hvor jeg kan vaere saa anonym som jeg oensker, og maaske endda mere. Men fra Amsterdam til Billund er der kun et lille hop - og saa kan jeg se frem til at vandre lige ind i min dejlige mands aabne favn.

Det skal ikke vaere nogen hemmelighed at jeg har savnet ham - isaer de seneste dage, hvor det har foeltes som om det er uendeligt lang tid siden han kyssede mig farvel i Billund.

Jeg har haft det utroligt godt herovre. Det var spaendende at se New York, og utroligt dejligt at gense min soul sister, Roberta. Jeg er blevet modtaget og behandlet som om jeg var kongelig, af baade Mike og af alle de venner til Roberta, jeg har moedt.

Selvom jeg har boet her i Torrington en uge (og vi ved allesammen at gaester helst ikke skal blive alt for laenge), og har holdt Roberta fra at arbejde, har Mike vaeret soed og generoes, og har endda sagt, at det var dejligt jeg kom, og at han syntes det var rart at have mig paa besoeg. Og han er altsaa ikke saadan en overstroemmende overfladevenlig amerikaner, saa naar han siger det, er jeg ikke i tvivl om at han mener det.

Robertas dameklub tog imod mig med aabne arme, og Karen, Robertas veninde, boed ind til pigeaften og tog mig med.

Jeg har haft mine egne gemakker i Mikes og Robertas kaelder, og deres rare vovser har hilst mig godmorgen hver eneste dag, naar jeg kom op der nede fra.

Jeg kan altsaa ikke klage!

Men nu traenger jeg til at se ham jeg elsker, og mine dejlige unger. Jeg naar lige at sige hej til Andreas torsdag/fredag, saa er det ham, der saetter sig i et fly sammen med Kristina, for de skal fejre jul i Chicago hos Andreas' fars familie.

Jeg ser frem til at komme paa job igen - jeg skal derud fredag, mandag og tirsdag, og saa holder jeg juleferie - og se at alt er vel. (Okay - jeg indroemmer - jeg har faaet mailopdateringer paa alt det, vi har sat igang, saa jeg ved at jeg ikke faar nogen grimme overraskelser, men jeg har vaeret en god pige .. og har ladet vaere med at logge paa min arbejdsmail)

Jeg glaeder mig til at lave de sidste juleforberedelser, og allermest til igen at have hverdag og ferie sammen med dem, jeg elsker allermest.

Juleaften kommer min mor og fejrer sammen med os. Til nytaar kommer Andreas hjem, og vi skal have god mad og hygge os.

Nogen har endda soerget for at drysse fin hvid sne ud over mit lille land.

Det kunne kort sagt ikke vaere mere perfekt :)

3 kommentarer:

Lupo sagde ...

Holddaop, kommer du allerede hjem:)
Selvfølgelig er du en sød og nem gæst.
Oveni er det dejligt at læse, at du har savnet dine egne. Nyd hjemturen!
PS: Der ligger en lille opgave til dig på garagen :)

Tina - omme i London sagde ...

Jeg haaber du er kommet godt hjem. :)

Lizelotte sagde ...

Lupo, tak tak .... jo jeg har savnet dem ... så det er super lækkert at være hjemme igen!

Tina, det er jeg .. se bare her: æøåÆØA ....et rigtigt tastatur!!!

Det er SÅ dejligt at være hjemme :-D