søndag, september 23, 2012

Søndags-standby

Jeg er på standby idag.

Og det er ikke fordi jeg står i et hjørne med en rød lampe, der blinker.

Nej, jeg har rådighedsvagt, og har haft det siden kl. 8 i morges. På mit arbejde er de nemlig igang med 3. prøvekonvertering - generalprøven på det store klimaks den 13-14. oktober, hvor vi I VIRKELIGHEDEN kører alle Jyske Banks oplysninger ind i vores systemer.

Jeg er en del af beredskabet. Det vil sige, jeg og mit team skal træde til, hvis der i de afsluttende kontroller opstår problemer, som skyldes de ændringer vi har lavet til systemerne for at få dem til at passe til vores nye, store bank.

Sidst - til 2. prøvekonvertering - var vi mødt ind. Og eftersom der ikke skete en bjælde, blev det lavet om til at vi skulle have vagt UDEN at møde ind.

Indtil videre har jeg ikke hørt en lyd. Jeg går ellers rundt med skarpladt og nyopladet telefon i lommen, men den er stille som en mus. Den har fulgt mig ned i vaskekælderen og ud i haven, og mens jeg sad ude i en stol i solen og tjente penge mens jeg læste "Fifty Shades Freed".

Det er godt, at der ikke sker noget - jeg håber, at det betyder at alt triller som det skal - men det er også lidt underligt sådan at være på standby. Jeg har lyst til at logge på for at se hvordan det går, men vi må helst ikke belaste vores fjernopkobling unødigt.

Så jeg tøjler min nysgerrighed og regner med at intet nyt er godt nyt.

Kl. 22 i aften er min rådighedsvagt slut, og så er jeg ikke standby længere.

Før den rigtige konvertering - det bliver så spændende, at det næsten ikke er til at holde ud :-)

3 kommentarer:

Lene sagde ...

Her må gælde det gamle ord : intet nyt er godt nyt :-) god arbejdssøndag

conny sagde ...

Det må alligevel være lidt nervepirrende, når man konverterer. På trods af "prøverunderne". Held og lykke med det. Og god fornøjelse med resten af vagten.

Lizelotte sagde ...

Nemlig Lene :-)

Conny, det er vældig spændende, og stort at være en del af det der nok er Danmarks største IT projekt for tiden.