tirsdag, august 08, 2006

Fra igår til i dag

Det var ikke tilfældigt, at jeg ikke fik skrevet noget i går. Det var faktisk lidt af en møgdag.

Søndag morgen vågnede jeg op og måtte konstatere, at jeg igen havde sovet helt forkert på min venstre skulder. Denne er lidt sensitiv - sjovt nok er det altid den, jeg har brok med, selvom jeg er højrehåndet.

En hel dag - rimelig koncentreret - på arbejde, gjorde ikke sagen bedre, så mandag aften var jeg flad. Skulderen gjorde ret meget opmærksom på sig selv, og jeg var bare træt, for søvnen om natten havde været præget af, at jeg vågnede, hver gang jeg skulle vende mig. Altså - ingen blogposter mandag aften!

I dag havde jeg heldigvis en aftale med vores massør på arbejde - og han har arbejdet skulderen godt igennem. Det løsnede så meget, at jeg nu kan dreje hovedet NÆSTEN helt naturligt igen ... sammen med ibumetiner gør det, at jeg er som ny igen :o) HURRA FOR TORBEN!!

Så i dag har jeg været anderledes energisk!
Oven i har mine børn hørt, hvad jeg sagde til dem i går - om at deles om husarbejde osv. Da jeg kom hjem, havde Kristian tømt opvaskemaskine, og Bodil havde lige ryddet køkkenet flot op efter de pandekager, hun havde bagt til de hjemmeværende. Der var også lige et par stykker til Bruno og mig - de smagte godt!

På overetagen bredte sig en liflig duft af rengøring - Andreas og Bodil var ved at gøre badeværelset rent deroppe. Jamen dog!

Jeg ordnede vasketøj, og da vi skulle i gang med aftensmaden, kom drengene ned og hjalp til. Frivilligt.
P1010125
Andreas stod for kartoffelvask, og Kristian skar grøntsager op til salat, mens jeg kreerede et farsbrød med frisk, dampet spinat, fetaost og løg i. Der var også lidt ovnbagte grøntsager ... med havsalt og olivenolie... uhm...
P1010119
Med hjælp fra drengene var maden snart i fuld gang. Jeg kunne endda nå en lille løbetur, inden vi skulle spise.
På med skoene, og afsted - vejret er jo dejligt ...
P1010132
Imens bagte farsbrødet, kartoflerne blev møre i gryden, og vasketøjet hyggede sig på snoren.
P1010131

Tingene går bare så glat, når de unger gider hjælpe til, og man selv er fuld af energi... og måske hænger det også lidt sammen :-)

Det har ganske enkelt været en rigtig overskudsdag - helt modsat i går - og jeg har nydt det SÅ meget.

Nu er Bruno lige kommet hjem fra sin cykletur. Jeg vil gå ned og øse lidt energi ud over ham - han trænger garanteret! :-D

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Halløj for en energi, der så kom over dig.
Du fik ovenikøbet løbet! Det er meget effektivt at løbe, mens maden bliver klar i ovnen. God planlægning.
Jeg fik aldrig rigtig lært mine børn det der med at hygge ved at hjælpe med - og nu er de næsten aldrig hjemme. Så det løb er kørt. Dejligt for jer at det lykkes.
Flot mad blev det til.

Lizelotte sagde ...

Det er også en vedvarende kamp - det med at få ungerne til at lave noget...! Men de gange det lykkes, er vi jo allesammen gladere.

Ja, det er nemlig rigtig god planlægning at få løbet en tur mens maden "laver sig selv" ...

Lizelotte sagde ...

Liselotte, det er som sagt en kamp som ALDRIG ender - men jeg tror vi ender med at få nogen behageligere og mere velfungerende individer ud af det, end hvis vi bare lader stå til...

Og de glimt af, at det nok lykkes, er bare alt besværet værd.

Ja - det var en dum dag mandag! Nu har jeg heldigvis snart weekend - resten af ugen.