mandag, januar 15, 2007

Happy Birthday Love!!

Jeg tror faktisk, at Bruno synes, han har haft en rigtig god fødselsdag i dag - men han er også blevet fejret med manér.

For snart flere uger siden begyndte Bodil at planlægge, at vi skulle have kaffebord med lagkage, når Bruno kom fra arbejde i dag - og hun skulle lave lagkagen.
Kristian er en haj til at lave kaffe, så det stod han for.

Jeg lagde flagdugen på bordet, og snart var vi klar til at tage imod fødselsdags"barnet".

P1020068

På kaffebordet lå også alle Brunos gaver. Der var kommet nogen stykker med posten, og der var en fra hver af ungerne, samt den spændende gave fra fruen. Han var rigtig spændt - se bare, hvor han glæder sig til at flå i gaverne!

P1020069

Og lad mig afsløre det nu: Min gave til ham er, at jeg i en weekend i den nærmeste fremtid har arrangeret et ophold for bare ham og mig, tæt på både hav og by - og langt væk hjemmefra. Vi skal hygge, og have noget kostbar kærestetid ... han blev meget glad, og vi glæder os begge til at nyde "gaven"...

P1020094

Lagkagen blev nydt af store og små, og der blev både råbt hurra og sunget fødselsdagssang... det var fredagsnydning på en uhellig mandag!

P1020074
P1020083

Bagefter lavede blev aftensmaden sat i gang, men vi sad længe ved bordet og hyggesnakkede.
Naturligvis skulle vi ikke ha' rugbrød med slæbefedt på sådan en aften, så den nye, græske kogebog var kommet i brug, og en simregryde med kylling, artiskokhjerter og oliven - samt et touch af kanel og nelliker - tog langsomt form. Uhm! Den blev vellykket!

P1020095

Så bly og køkken-agtig ser livsnyderen ud, når hun kokkererer til sin elskede. Og han ku' naturligvis ikke lade være med at sørge for fotografisk bevis for mine kvindelige køkken-evner.

P1020089

Sikke en dejlig dag - og så er den ikke engang slut endnu...

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det lyder som om, det har været en dejlig dag for ham :-)
Sikke et godt påfund du havde fået som hans gave

Lommen sagde ...

Haha - jeg vidste det, Lizelotte! Jeg var SÅ sikker på, det var noget i den retning, du havde tænkt dig at forære Bruno. Skøn gave!

Og aj, hvor lyder det altså som en god fødselsdag! For mnig er fødselsdage (både andres og min egen) langt vigtigere end fx jul. Og ud fra din beskrivelse lader det til at være lige præcis sådan en fødselsdag, jeg holder meget af. :-)

Sådan lidt i øvrigt:
Det er altså noget af det, der gør, at jeg igen og igen vender tilbage til din blog, som jo ellers "bare" beskriver almindleige menneskers liv: Det *lyser* ud af den, hvor glade I er for hinanden, og hvor tætte I er i jeres familie! Så må nogle for min skyld gerne rynke på næsen af såkaldte "feel good"-bloggere. Jeg synes, at DENNE feel good-blog virker meget ægte!

*Thumbs up*

Lizelotte sagde ...

Krebsinde, det tror jeg bestemt. Nu er madpakkerne også smurt, og en stille stund i sofaen venter inden sengetid... det er hygge...

JA og smart ... jeg har jo også noget ud af det ;-)

Lizelotte sagde ...

Pernille ... tak ... :-)

Anonym sagde ...

Sikke en god gave. Vi har sådan en weekend hvert forår, det gør godt ;-)
Fødselaren ser ualmindelig tilfreds ud!

Anonym sagde ...

Tillykke med manden - sikke en dejlig fødselsdag I har haft. Det er ihvertfald nogle fine billeder du har taget.

Lizelotte sagde ...

Carina, han har også al mulig grund til at være tilfreds ;-)

Bodil - tak for rosen. Vi havde en rigtig dejlig dag!