onsdag, januar 04, 2012

Livsnyderens lyse onsdag

Det har faktisk været en god uge, af første-uge-efter-ferien-uger at være.

Mandag mærkede jeg lidt at ferien var slut - at jeg måske var kommet til at sove lidt for sent, og at dagen var startet på et tidspunkt, hvor jeg den seneste uge har ligget og snuet.

Ellers har det faktisk været rimeligt ud af landevejen.

Idag var jeg til evalueringsmøde, med hele det store projekt, som vores lille team har været en del af det sidste halve år. Vi har lavet vores systemer klar til at tage Jyske Banks Totalkonto i brug, og det har været en omfattende og ret spændende opgave. Oven i købet er Jyske Bank glade - de får en løsning som på mange punkter er bedre end den, de har idag.

Det var nemt at komme i tanker om gode ting at sige om projektet, selvom der naturligvis også var ting, som kunne have været bedre - sådan er det vist altid.

Jeg fik snakket lidt med nogen af dem, jeg ikke ser så tit - det gode ved min virksomhed er, at der er dejlige mennesker overalt hvor man vender sig hen.

Og så fik jeg oven i købet ryddet et par opgaver af vejen, da mødet var slut, og jeg sad hjemme ved pc'en - nogen af de opgaver, jeg har skubbet foran mig.

Imorgen er det torsdag - jeg skal ud at løbe en tur. Det har jeg fået godt gang i mens det var juleferie, og nu skal der holdes fast. Det lykkedes mig at komme ud at løbe i stormvejret igår, jeg var temmelig stolt af mig selv, da jeg kom hjem med kolde kinder efter at have kæmpet mig igennem en mur af vind på vej hjem ad Sjællandsgade.

Undervejs så jeg enkelte forfrosne hundeluftere, og kun en enkelt anden løber. Jeg mødte også en mand, der slingrede temmelig meget - det var nede i mørket på Nørre Voldgade, og engang ville jeg nok have været lidt bange. Han så dog bare lidt usikker ud på benene - han havde vist indtaget noget stærkere end sportsvand - og jeg er overbevist om at jeg både kunne ha' væltet staklen og løbet fra ham ... så jeg løb bare i en god bue udenom hans slingrekurs.
Da jeg var hjemme igen var jeg fuld af lækker efter-løbs-energi. Uh, hvor har jeg savnet at løbe! Og jeg elsker jo at løbe, mindst lige så meget om vinteren som om sommeren!

Fredag er det hjemme-dag - og en ekstra god en af slagsen. Jeg bliver nok nødt til at tage et par timer fri, for jeg skal til Kolding og ha' monteret et håndfri-sæt i min bil. Det har jeg fået af Bruno - så nu ser jeg frem til at sludre med min mor mens jeg kører hjemad. Mon ikke Bruno gi'r frokost, mens de monterer det nyeste gadget? Til aften får vi gæster - min dejlige veninde og hendes kæreste kommer, og der er absolut ingen tvivl om at det nok skal blive sjovt og hyggeligt!

Tilmed er dagen tiltaget med hele 12 minutter! Det synes jeg er skønt, og måske er det lige de 12 minutters lys der er faldet ind i mit liv, og har fordrevet det indigoblå.

Dagen er nu heller ikke ringere af at et andet lys - mit livs, nemlig - i aften er kommet hjem efter en 2 dages tur til Sverige :-)

For at citere Benny Andersen: Livet er ikke det værste, man har.

Ingen kommentarer: