søndag, januar 29, 2012

Livsnyderens madplan uge 5

På Facebook skrev jeg glad og tilfreds igår, at nu var der lagt madplan for næste uge, og købt ind til det, vi skulle spise.


Bruno og jeg er begyndt at sætte os sammen om lørdagen og lave madplan - og så køber vi ind lørdag eftermiddag, så der maksimalt skal købes et brød, lidt mælk, måske et par tomater i løbet af ugen. Dejligt overskueligt og billigt, og man slipper for at stå og glo fortabt ned i køledisken kl. 16.30 og forsøge at finde på noget hurtigt, spændende og sundt man kan lave til aftensmad (det lykkes i øvrigt sjældent at møde alle de kriterier).


En enkelt spurgte efter vores ugeplan - til inspiration. Jeg havde egentlig sat mig til tasterne for at sende den til hende, men tænkte: Jeg skriver den ind på bloggen. Når jeg laver et blogindlæg, kan alle mine Facebookvenner se det som en NetworkedBlogs-post, og så kan evt. nysgerrige jo bare bide til bolle.


Måske vil jeg lave det til et ugentligt tilbagevendende punkt herinde - hvem ved :-)


Her kommer den ihvertfald:


Mandag:
Bolognaise (rest fra fryseren) med squashstrimler, gulerodssalat og broccoli samt pasta


Tirsdag:
Rodfrugtbøffer med ovnkartofler og salat


Onsdag:
Risotto med champignon, ærter og majs (og måske kylling)


Torsdag:
Tomatsuppe med pasta og bradepandebrød


Fredag:
Fiskedag (Bruno køber ind på dagen - tilbehøret afhænger af fisken).


Der er ingen plan for igår - for der var vi i byen. Der er heller ingen plan for idag - ikke fordi vi skal springe maden over, men fordi vi besøger min søde svigermor og Bent, og der skal vi nok blive fodret af.
Vi har alle ingredienser i hus, pånær til fredagsmenuen. Bruno er familiens fiskekok - sådan er det bare.


God uge 5 - og velbekomme derude.

Ingen kommentarer: