mandag, januar 30, 2012

Livsnyderens sultne husven

Vi har fået en ny beboer på matriklen. 


En doven fyr, som bare bliver hvor man sætter ham, men som skal fodres grundigt og nusles og pusles om.


Til gengæld for al den omsorg, regner jeg med at få noget tilbage. Det, jeg gerne vil have, er at han bobler lidt, og begynder at lugte lidt syrligt.


Sådan en husven lyder måske ikke rar - men han gør jo bare det, en surdej skal.


For han er en våd surdej - startet op af mel og vand og ikke andet, og så skal min kærlige omsorg og daglige fodring og omrøring gerne resultere i, at en venligsindet gærkultur eller to flytter ind. 


Så nej - det har intet med utroskab at gøre, når jeg snuser interesseret til denne her lille fyr, som sidder i sin blå plastskål på mit køkkenbord.


Jeg satser bare på lidt syrlighed og lidt bobler, så jeg kan bage et rugbrød :-)

Ingen kommentarer: