torsdag, januar 02, 2014

Livsnyderen lægger an til et klasse-år.

December måned var ikke noget at skrive hjem om, og det var november sådan set heller ikke. Men det er en række historier, som ikke hører hjemme her.

Til gengæld har jeg haft en dejlig juleferie - og en lang en af slagsen, helt fra den 19. december og til på mandag, hvor jeg starter på jobbet igen.

Jeg har bøvlet lidt med helbredet, men der er ved at være styr på det igen, tror jeg. Og en juleaften med min dejlige mand, vores mødre, alle mine unger samt verdens dejligste lille barnebarn (som nu er fyldt ET ÅR!!) satte et travlt, men dejligt næsten-punktum for et år som faktisk i det store og hele ikke har været noget at prale af.

Noget jeg har gået og bestemt med mig selv, her i min ekstralange juleferie, er at mit 2014 skal handle om mig. Jeg skal være god ved mig selv, og god for mig selv.

Jeg har bestemt at mit nytårsforsæt skal handle om at leve og elske meget mere. Og om at gøre flere ting som gør mig glad, for jeg kan mærke at noget af den bedste energi jeg fik i 2013 kom lige der hvor jeg gjorde lige præcis sådan noget.

Jeg har bestemt mig for at turde gå efter det jeg har lyst til - uden skelen til om andre, udenforstående, synes at det er rigtigt eller forkert. Og uden at slå mig selv i hovedet med at jeg nok ikke kan.

SÅ selvfølgelig skal jeg synge i 2014 - lige så meget som jeg kan komme afsted med. Med X-tetten, til soloundervisning, i bruseren og når jeg ellers kan komme til det.

Men jeg skal også gøre det gode for den krop, jeg bor i. Derfor har jeg gjort noget lidt vanvittigt, her i det første kvartal af 2014. Jeg har meldt mig til et trænings- og kostvejledningshold, som kører frem til 1. april.
Der vil blive stillet krav til mig, og jeg kommer til at træne mere end jeg er vant til. 

Og ja, jeg regner da med at der ryger nogen kg. Men hovedårsagen er, at jeg vil gøre noget for MIG og have fokus på mig selv. Jeg vil føle mig let, stærk og glad, som jeg VED jeg gør når jeg træner og spiser på den rigtige måde.

Jeg regner også med at jeg får flyttet fokus væk fra nogen ting, som jeg ikke gider bruge kræfter på mere, og over på min egen glæde, mit eget velvære.

Livet er for kort til kun at eksistere - jeg vil leve, og være lykkelig.

2014 bliver et klasse-år.


6 kommentarer:

conny sagde ...

Stort held og lykke med dine planer. Måske vi læsere kan få lov at høre lidt om, hvad der sker på dit trænings- og kostvejledningshold - eller hvad du får ud af det.

Lizelotte sagde ...

Conny, i korte træk er det en kost med meget protein og ret lavt kulhydratindhold. Så der skal en del bønner, kikærter, linser og andre gode sager indenbords :)

Der ud over får jeg et træningsprogram, som er tilpasset mig, og en ugentlig "peptalk" sammen med resten af holdet.
Jeg skal styrketræne 3 gange om ugen, og også lave noget kredsløbstræning.

Jeg skal nok komme med nogle opfølgninger undervejs :)

conny sagde ...

Det lyder rigtig spændende, men også noget krævende. Og du har jo gjort dig tankerne, kan man læse, så du er opsat på at fuldføre.

Lizelotte sagde ...

Conny, du har ret - jeg er fast besluttet, og jeg glæder mig rigtig meget til processen, og til at opleve hvad der sker med min krop undervejs :)

Johnnie sagde ...

Lyder rigtig godt :-) Det er netop vigtigt at tage sig lov til at gøre noget godt for sig selv, og følge sine egne veje.

Og jo, det er også godt at kikke på det med kosten. Jeg kom først på sidste år frem til at vægten havde sneget sig rigeligt langt op, og begyndte at spise anderledes, og mindre. Efter over 35 kg vægttab måtte jeg finde en boremaskine frem til en livrem :-)

Godt nytår!

Lizelotte sagde ...

Pyha Johnnie, hvis jeg smider 35 kg bliver jeg vist temmelig meget til den anoreksiøse side :)

Jeg er ikke gået i gang med det pga. vægttab - men skulle der ryge 5-6 kg vil det være fint. Mit hovedformål er egentlig at få min træning på skinner igen, og som en del af det lægger jeg kosten op så den støtter bedst muligt op omkring min træning.

Men et flot vægttab du har haft - det må også ha' kostet nogen nye bukser (hvis du ikke havde nogen for små nogen liggende, altså).