fredag, marts 03, 2006

En succeshistorie!

Min yngste søn, Kristian, er meget kræsen når det kommer til at købe nyt tøj.
Omkring jul manglede han bukser, og vi var - jeg overdriver ikke - i alle butikker i Fredericia, som handler med børnetøj, uden at finde noget han kunne lide ... næste dag tog vi i Kolding Storcenter (ellers IKKE mit favoritindkøbssted), og der lykkedes det da at finde noget, der fandt i den unge mands smag...

Kristian er næsten 10 år, og tøj må absolut ikke stramme, kradse, have mærkbare indvendige syninger, se forkert ud, have camouflagefarver, osv osv osv osv ...

Det startede faktisk allerede inden han helt kunne tale. Han satte sig MEGET tidligt i hovedet, at knapper var hans fjende - især i trøjer. Glem stolpelukninger, skjorter, kort sagt ALT i trøjer, som havde knapper i... jeg tror ikke han var 2 år dengang!

Han er stadig ikke nem hvad tøj angår, og det er lidt besværligt, når nu han vokser som en solsikke om foråret. I sidste weekend konstaterede jeg, at flere af hans bluser var krøbet seriøst i ærmerne, og i dag fik jeg ham overtalt til at tage med ind til Fredericia for at se, hvad vi kunne finde. Jeg SVOR at vi højst gik i 2-3 butikker, og så indvilgede han i at tage med. Han hader nemlig også tøjindkøbene...

MEN ... denne gang gik det fantastisk! Vi var i Tøj og Sko (kun butik nr. 2) i ½ time, så gik vi ud derfra med 2 sweatshirts, 1 par bukser og 5 par boksershorts (som er det unge menneskes foretrukne undertøj) - JUBII - alle var glade!

Det er sjovt med Kristian. Mine andre unger er RODEHOVEDER, mens han, som er den, der ligner mig mest af udseende, er ordentlig - ja, næsten lidt pernitten. Og det kan man ikke påstå, at jeg er. Jeg plejer at sige, at jeg er "tillært ordentlig" - min natur er flamboyant og uorganiseret, men at leve sammen med en mand, der får stress af ting, der står på køkkenbordet, har præget mig en del :-)

Det er dejligt med et enkelt barn med ordenssans!! Mens Bodil lever i en krigszone og Andreas er fantastisk til at leve selv de mest truende nullermænd, skal Kristian kun bedes en enkelt gang om at rydde op... tænk at de børn har samme mor :-)

Som de andre er Kristian dog et meget kærligt væsen. Han har nemt ved mange ting, men hans temperament spænder nogen gange ben for ham. Især da han var lidt mindre, kunne han nedsmelte TOTALT og gå helt i baglås. Det sker dog heldigvis sjældnere og sjældnere.

Jeg kender ingen, der som ham detaljeret kan genfortælle div. Anders And historier, film han har set, episoder, han har oplevet. Det kan godt blive lidt af en prøvelse for en mor som mig, med en forholdsvis behersket sans for detaljer.

Han er nok lidt nørdet.
Men han er min.

Ingen kommentarer: