fredag, marts 10, 2006

Så er der hul på weekenden.

Fik snuppet mig en løbetur igen i aften - så er benene så godt løbet til, at de ikke er ømme dagen efter - det er dejligt.
Løb min efterhånden næsten tyndslidte 5 km rute. Næste uge vil jeg prøve med lidt længere tur, men jeg skal nok sørge for ikke at lægge mere end 10% på ugens samlede distance...

Hele familien er tjekket for lus - - og vi fandt ingenting, hverken hos Bodil eller mig, som ellers har været plagede af de små møgdyr.
Bodil er også redt hver 2. dag - det er også f... at lusene er resistente overfor luseshampoo - det har vi ihvertfald konstateret at disseher er.

Andreas er taget til indflytterfest hos en kammerat i byen - jeg har lovet at hente ham engang i nat. Han kikker lidt langt efter de venner, der er begyndt at flytte hjemmefra - men det bliver altså ikke før han engang er færdig med gymnasiet.

Nu kommer der en film. .. . den vil vi se... Bodil, Bruno og mig.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

God aktiv start på weekenden.
Dit indlæg sætter lige en del tanker i gang.
Løb: Skønt du er i gang. Jeg er lige i gang igen, men med de samme smerter som før jeg holdt pause :-(
Lus: Åh hvor jeg husker det. Min ældste på 20 har haft det on/off siden ca. 9-10 års alderen. Det kom også på efterskolen og i gymnasiet. Men hold ud med kæmningen. Den tror jeg på.
Børn der går ud og skal hentes, og have komme-hjem-tider: Svært, svært, svært. Vi bor 20 min. fra nærmeste station hvis man går hurtigt. Og vil man have en 15-årig datter til det? Og s-togene kører kun til 00.30 ca. Så der må hentes. Vi har kl. 1.00 som komme-hjem-tid endnu. Måske tidligt, syns hun. Men når vi henter, så er der da altid 2-3-4 piger med, der gerne vil køres hjem.

Lizelotte sagde ...

Surt for dig med løbesmerterne - det er så træls at have lysten, men ikke at kunne.

Jeg glæder mig til de lidt længere løbeture, som kommer - især når det bliver vejr til at løbe i skoven igen! Vi har et dejligt skovområde lige ovre på Fyn (jeg bor ved den gamle Lillebæltsbro), som er perfekt at løbe i...

Vi bor i en oplandsby til Fredericia, der er kun 7 km ind.
For længe siden besluttede jeg, at jeg hellere end gerne står op og henter inde i byen - der går ingen busser her ud om natten, og taxa er dyrt hvis man er på SU.

Til at starte med var det kl. 2 - nu har drengen "fri tid" - han ringer, når han vil hjem.

I nat kom han faktisk selv lidt i 3 og bankede på soveværelsesdøren - en kammerat havde kørt ham hjem, det var dejligt. Især fordi jeg kender nok til drengen til at vide, at han ikke drikker og kører bil :-)

TIL GENGÆLD henter han også Bruno og mig, hvis vi besøger venner eller er til fest, og skal hentes. Det er dejligt!

Ja .. lusene ... vi har ellers været fri for dem længe, men nu skal vi åbenbart have en tur - heldigvis finder vi da færre og færre. Det var nu nemmere, da luseshampooen virkede!