søndag, marts 05, 2006

Sidste afdeling af Vintercup for denne gang...

Vintercup er vintersjov på mountainbike.
Det er orienteringsløb, som man kører parvis - man har 1½ time og 12 poster, man kan køre efter - og det er rigtig sjovt.

Fedt at køre ud af snedækkede grusveje, og se steder på Fyn og i Sydjylland, som vi aldrig har oplevet før. Vi har været så heldige med vejret i denne sæson - det eneste møgvejr, vi har været ude i, var prøveløbet i oktober, hvor det TISSEDE ned samfulde 1½ time. Og så skulle jeg cykle 4 km hjem bagefter. De var lange - uff jeg var kold!

I dag var det koldt, men solen var lun, selvom vinden bed. Og selvom jeg vågnede op i morges med hovedet fuldt af snot - hvoraf en stor del nu ligger langs vejene i Kertemindeområdet... (ja, undskyld - men det er altså noget man SKAL lære, når man er cykelmotionist - det er ikke særlig praktisk at stoppe og stå og famle i lommen bagi jakken efter papirlommetørklæder).

Min makker, Anita, og jeg, er ikke særligt gode til den her disciplin.
Men i dag nåede vi faktisk 6 poster, og det er ny rekord for os.

Vi blev nr. 3 i damerækken (som består af 6 hold) - bagefter et par tuffe damer fra klubben (som mindst er 10 år ældre end os ;o) og de for-seje samlede vindere fra Christiansfeld. Så det kunne vi faktisk godt være bekendt.

Det er første år, vi kører vintercup, men for mit vedkommende bliver det helt sikkert ikke sidste gang! Så jeg håber Anita har lyst til en sæson mere.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tillykke med 3. pladsen. I er bare for seje!

Lizelotte sagde ...

*G* ja vi var dog også lidt heldige. Vi er nemlig ikke godskrevet for 2 af de poster, vi har fået - vi har tilsyneladende taget en gafling (dvs. en post til en anden bane, som stod tæt på den, vi SKULLE have taget) og dennes henvisningspost.. men vi holdt vores 3. plads...

Næste år ...! Så bli'r vi gode!