mandag, februar 12, 2007

Fredag: afsted, afsted...

Fredag formiddag slæbte sig afsted... for det var Livsnyder-weekend, for mig selv og for ham, jeg har valgt at tilbringe mit liv sammen med.

Vi trængte. Det har været en mørk og sej vinter, med masser af ting, der spiste af energien, så min gave til Bruno var lige så meget til mig selv. Jeg havde booket en weekend, fra fredag til søndag, på Hotel Søparken i Aabybro. Beliggenheden var valgt, fordi det var tæt til vesterhavet, tæt på Hammer Bakker og tæt på Aalborg - og ikke uoverskueligt langt og besværligt at køre til fredag.

Bruno skulle naturligvis være toneangivende for, hvad vi skulle, og han havde på forhånd dømt naturoplevelser frem for shopping.

Så fredag eftermiddag futtede vi afsted, med tasker fulde af varmt tøj, og lidt forsyninger til at hygge på værelset med...

Vi snakker så godt mens vi kører - og mens vi kørte nordpå, blev himlen lyserød.

P1020141

Turen gik gennem Limfjordstunnellen, og vi vinkede, mens vi kørte ikke så langt forbi Liselotte og Ella. Havde der været LIDT mere tid, var de kommet til at gi' kaffe og en sludder...

Ved sekstiden ankom vi til Søparken, men først måtte vi køre lidt rundt i Aabybro. Ingen af os har rigtig været der i byen før, og vi havde nok LIDT undervurderet den størrelse ... men det lykkedes os at finde frem, og vi fik vores værelse.

Værelset var fint - det var rimeligt nyt og pænt, men den lovede "dobbeltseng" var to enkeltsenge, som var skubbet sammen - snyd, siger jeg bare!
I restauranten fik vi serveret dyreryg og små fine kartofler med nødder. Vi blev enige om, at kartoflerne MÅTTE komme ude fra Lene! Det var lækkert, og til dessert var der bananasplit. Der manglede nødderne til gengæld, og isen var en tand koldere, end man normalt serverer den. Men jeg har nu aldrig mødt en dessert, jeg ikke kunne lide, så den gled ned!

Efter maden gik vi en LANG tur, ind til byen og rundt omkring. Vi trængte efter den lange køretur - det var dejligt, men KOLDT. Vi var lidt imponerede over hvor MANGE butikker der egentlig er i Aabybro, det er faktisk en fin og hyggelig by at gå rundt i.

Hjemme på værelset igen, skulle vi have varmen, så vi hoppede i seng - og så lukkede vi den flaske mousserende vin op, vi havde - og skænkede op i de glas, vi også havde medbragt hjemmefra.

Så først blev vi fjantede, og så blev vi trætte.

Det var, som det skulle være - og det var fredag.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

I det mindste godt at I vinkede, jeg hørte det godt ;-)

Sådan en kærestetur er for to, der elsker hinanden - næste gang I kommer nordpå, får vi måske fornøjelsen af at møde jer :-)

Tak fordi vi fik lov til at følge med på sidelinjen :-)

Lizelotte sagde ...

Ella, vi kommer da helt klart forbi Vejgaard en af de næste gange!