søndag, februar 18, 2007

Markedstur og cykelkik

Det var en travl og dejlig dag i går!

Turen gik på torvet - vi har et herligt grønttorv i Fredericia, hver onsdag og lørdag formiddag stiller fiskehandlere, ostehandlere, blomster- og grønthandlere deres boder op midt i byen fra tidligt om morgenen. Færre, desværre, end for nogle år siden, men der er stadig masser af muligheder for at købe friske varer.

Lige nu er der blomster i massevis at se på - det er dejligt!

P1020234

Jeg kunne ikke modstå en blå hortensia, og et stort bundt hvide tulipaner fandt også vej til mit indkøbsnet.

P1020235

Fredericia midtby byder på mange sjove bygningsmæssige detaljer, og jeg opdager jævnligt nogle, som jeg ikke har set før. I går var det et par sjove fyre, som holdt hushjørnet oppe, iført anstændige blade hen over deres ædlere dele.... de så ikke ud som om de havde noget imod, at jeg fotograferede dem.

P1020233

Faktisk ignorerede de mig bare totalt, så vi måtte videre på indkøbsturen. Næste stop var cykelbutikken. Kristian trænger stærkt til nye dæk på sin cykel, og mens Bruno udvalgte de rigtige dæk, kikkede jeg mig omkring i den blandede landhandel, som vores cykelhandler er.

Der var cykler i forårsfarver...

P1020237

Cykler for de dovne...

P1020239

Og for dem, der er uadskillelige....

P1020240

Cyklebutikken har alt fra de små, rød/hvide Winther-cykler med tre hjul og lad, hen over damecykler med kurv, racercykler, seje mountainbikes, cykeltrailere - og sågar også en rolator kan man finde der - "Cykler fra vugge til grav," plejer Bruno at sige.
Sjovt at kikke på - men skal der oses seriøst foretrækker vi cykelhandlere, som er lidt mere målrettet vores interesse - nemlig de mere sporty cykler.

Vi fik os heldigvis løsrevet og kom hjem, hvor vi fik tilberedt lækker mad, gjort huset i stand og tændt stearinlys lige i tide inden gæsterne dukkede op... og aftenen var lige så hyggelig, som vi kunne have ønsket os!

P1020242

Ingen kommentarer: