søndag, maj 11, 2008

Cykler i byen

Her i Fredericia er der et kæmpe Harley Davidson-træf.

Og de er vitterlig alle steder, og har været det siden onsdag, hvor de første begyndte at dukke op. Der er sjove typer, skumle typer, specielle typer, kriminelle typer - overalt. OG deres blanke veltrimmede køretøjer holder over det hele.

P1040700

Det har været rimeligt fredeligt. Lidt musik kan vi ind imellem høre, ude fra det område, hvor de holder til. Og så hører vi lyden af Harley-motorer med meget jævne mellemrum.

P1040701

Så alt i alt er det et fint arrangement. Og godt for byen, de forretningsdrivende og restauranterne.

Vi gik tur i byen i formiddag - vi havde et par ærinder og nød at slentre rundt i solen og kikke på motorcykler og mennesker. På rådhuspladsen var det ikke så meget biker-typerne der hang ud - det var vist alle mulige andre, der gjorde det.

P1040704

Vi fik både hentet linsevæske og købt planter til haven. Og min søde, tålmodige mand ventede tålmodigt i solen, mens jeg snusede rundt i butikkerne.

P1040705

Klokken blev middag, og jeg kom til at tænke på, hvor gode sandwiches de laver hos Caffe Katia - Fredericias hyggeligste spisested.

P1040706

Så vi måtte ind forbi, og jeg fik en kyllingesandwich som fik mig til at høre englesang - tror det var den superlækre pesto, som var i. Efter maden fik vi en skøn kop espresso, og så måtte vi hjem.

P1040707

Det var svært at gå, for jeg var lige gået i gang med Paolo Coelhos "Veronika beslutter at dø" - jeg er nødt til at låne den på biblioteket og læse den færdig.

Selvom vi var temmelig mætte, var vi alligevel lidt flittige her i eftermiddag. Bruno fik ordnet lidt forskelligt i huset og haven og jeg fik malet vores røde havestole - pyha, hvor de trængte!

Før:

P1040713

Efter:

P1040715

wow ....

2 kommentarer:

Lene sagde ...

Og SKAT havde også kronede dage :-) læste at de havde indkasseret flere millioner skatterestancer ved rockertræffet :-)

Lizelotte sagde ...

Lene, det er ikke bare godt for forretningerne og restauranterne - men også for skattevæsenet (og dermed os allesammen!).