lørdag, januar 02, 2010

Hej 2010!

Så kom jeg - stille og fredeligt - ind i 2010.

Vi var hjemme nytårsaften, Bruno, Andreas, Kristian og jeg - og vi havde selskab af en ven, som syntes det kunne være hyggeligt at ta' det roligt sammen med os. Bodil var til fest hos nogle rollespilsvenner - hende hentede vi 2.30.

Dejlig mad, et slag Bezzerwizzer, lidt fyrværkeri - og skål i en dejlig crémant kl. 24.00.

Det var en fin nytårsaften.

Nu har vi taget hul på et nyt år, fuldt af muligheder og ubrugte dage. Jeg har masser af håb og ønsker for det, både på egne og andres vegne.

Jeg håber først og fremmest, at Andreas får et fantastisk semester i Spanien. Han tager til Granada sidst på måneden, og han skal studere ved universitetet der - kommunikationsfag og virksomhedsrelaterede ting, tror jeg, og naturligvis bliver det kanon for hans spansk. Vi tager ned og besøger ham i løbet af foråret.

Dette år byder også på et skift for Bodil. Hun bliver færdig i 10. til sommer, så jeg ønsker for hende, at hun får endnu et godt halvt år i 10, og en god eksamen. Hun vil gerne videre på HHX - så det krydser jeg fingre for går glat.

Kristian skal ikke-konfirmeres i år. Han fylder 14, og ham håber jeg bare bliver ved med at være den dejlige og veltilpasse dreng, som han er.

For mig selv ønsker jeg spændende og udfordrende arbejdsopgaver. Og så ser jeg frem til at få de folk tilbage i projektet, som vi lånte ud her sidst på året - det hænger lidt sammen, for der er grænser for, hvad vi kan løfte med 2 programmeringsressourcer, en tester og en projektleder.

På privatfronten ønsker jeg mig masser af dejlig tid sammen med ham, jeg elsker - jeg ønsker at vi kan holde fast i det gode, varme og rummelige forhold, vi har. Jeg ønsker at kærligheden skal folde sig ud og finde endnu flere udtryk.

Jeg ønsker mig flere lejligheder til at se alle mine unger i samme stue - også gerne dem, jeg kun har som "bonus". 2010 skal være året hvor vi samler vores sammenbragte familie til en weekend - det har vi besluttet at vi vil prioritere i år.

Det forgangne år har været godt på vennesiden. Jeg ønsker mig mange gode stunder i selskab med gode venner. Venskaber, netværk - det er så vigtigt.

Jeg krydser fingre for at helbredet vil være stabilt og godt for dem jeg holder af, og for mig selv. Jeg ønsker at jeg får gang i mit løb igen, for jeg savner de der ture, hvor tankerne drager på langfart og jeg får ryddet op i alverdens ting. Jeg savner den gode træthed i kroppen efter 10 km på landevejen.

Jeg håber, at jeg i det kommende år kan være der for dem af mine børn, mine venner, og mine kolleger, som kunne få brug for min støtte og opbakning.

Jeg vil bruge året godt. Gøre mit bedste. Huske at elske, og at være til stede. Huske at glæde mig.

Hej 2010!

Ingen kommentarer: