lørdag, december 22, 2007

Livsnyderen i juleferiestemning...

Det mærkes for alvor nu, at vi har ferie.
Vi kommer ind i et andet tempo, og så er der jo et eller andet ekstra-hyggeligt ved sådan en juleferie. Det grå vintervejr, lysene på træerne, pynten i stuerne. Duften af det ene og det andet, der simrer.

I går nød jeg, at jeg ikke skulle på min sædvanlige morgenvandretur her ude fra, op over motorvejen, og ned på arbejde. Jeg kunne forestille mig at udsigten fra midt over af motorvejen var som den plejer - men det var uden mig.

P1040352

Jeg kørte Bruno på arbejde, for så kunne jeg hente ham og køre direkte nordpå.
Derefter kørte jeg i Forever for at træne, og så blev der købt ind til julemaden.

Vel hjemme, med maden pakket væk, gik jeg igang med lidt juleforberedelser. Der blev kogt rødkål af et ca. 2 kgs hoved, og kogt en portion risengrød, som vi skal spise som alamande i aften. Der kommer Lasse, Christina og Mette nemlig hjem og holder "forjul".

Pigerne bliver til den 24. Så skal de med Lasse op til Lasse og Christinas mor i Silkeborg. Det bliver hyggeligt at være sammen med dem et par dage.

Træet er kommet ind i dag. Senere skal ungerne pynte det. Jeg skal gøre klar til i aften, hvor vi skal have god mad, og lidt forberedelser til på mandag skal der også laves. Jeg skal have startet på lidt gløgg - den gode hjemmelavede.

P1040347

Jeg hygger mig allerede :-)

1 kommentar:

Lene sagde ...

Det serså godt ud Lizelotte :-)