søndag, december 16, 2007

Livsnyderen gør status

2007 er løber nu på de sidste par uger.

Året er næsten brugt op. Da det stadig var nyt, en side, vi ikke havde vendt endnu, skrev jeg en række ønsker for året ned i en blogpost.

Jeg havde mange ønsker for dette år. Et mildt og fredeligt år ønskede jeg mig.
Og på mange måder har det været det. Travlt, godtnok, men ikke med de store følelsesmæssige omvæltninger.

For Bodil ønskede jeg en god kurs og god vækst. Det har hun haft!! Faktisk i en grad, så hendes klasselærer har omtalt hende som det stærke kort, socialt såvel som fagligt, i klassen. Hun har ranket sig, og også haft overskud til at tage sig af andre. Hun er vokset ud af det sorte og nitterne, og har fundet sine ben og sin stil.

For Andreas ønskede jeg en god tid ved Livgarden - at han skulle vokse som menneske, blive mere moden og sikker end han allerede var. At han skulle finde ud af, hvad for en vej, han gerne vil gå - og som jeg skrev, er det gået.
Han har elsket og hadet livgarden. Der har været svære prøvelser, flotte fester og rigtig, rigtig mange kedelige vagter. Og et eller andet sted i de der måneder, er han blevet RIGTIG voksen.
At han stadig er kærester med Kristina, og at de ser rigtig forelskede ud stadigvæk, er jo bare en sidegevinst!

For Kristian ønskede jeg bare, at han ville fortsætte med at være den, han er - glad, sød og udadvendt. Der blev - som jeg forudsagde - ikke tale om store ændringer i hans liv i 2007. Som jeg tidligere har nævnt, er han en ren fornøjelse af et barn, og det har 2007 bestemt ikke ændret spor på!

Lasse skulle have været inde ved søværnet i september. Hvad vi ikke vidste i januar var, at et cykelstyrt og et slag på knæet ihvertfald i første omgang kom til at udsætte det til foråret. Jeg ønskede ham inspiration og afklaring - det tror jeg desværre ikke er kommet til ham i 2007. Men han virker nu alligevel glad og ubekymret, og godt på vej i sit liv.

Christina ønskede jeg god vind med studierne - og det er da også gået godt! Jeg ønskede hende også mulighed for at flytte tættere på Mette - og det gik i opfyldelse her i løbet af 2007, for nu bor hun i København, hvor hun har meget bedre mulighed for at være sammen med sin Mette-pige :-)
Jeg ønskede hende også sjove rejseoplevelser - og med en tur til Kina, må man sige at det er gået i opfyldelse!

Bruno - - ham ønskede jeg "mere af samme slags" på jobbet. Og jotak - det går RIGTIG godt! Han er så glad for jobbet som aldrig før, og han har haft mulighed for at vise sin dygtighed og lederevner frem i flere situationer. Jeg ønskede ham også god træning og vægttab inden turen over alperne næste år. Det er desværre ikke gået helt så godt. Han har været plaget af skader, og tiden har heller ikke været for god. Men vi krydser fingre for 2008!

Mig selv? Jeg ønskede mig fred og kærlighed. Taler vi om fred i sindet, så har jeg bestemt fået det. Derimod har "Fred" som i "Fred og ro" nok ikke lige været en metervare her. Men det gør ikke noget! Mit liv har været godt fyldt, på den gode måde.

Og kærlighed - det er der rigtig meget af i mit liv!

Jeg skrev også, at jeg i 2007 ville gå efter de opgaver på jobbet, som jeg ønskede og få. Det har jeg gjort. Og jobmæssigt er jeg et meget, meget bedre sted end for et år siden - både jobindholdsmæssigt, og hvad angår mulighed for at udvikle mig yderligere.
Jeg ønskede også mig selv et godt træningsår, men satte også som mål, at det skulle være lystdrevet. Det blev ikke til så meget, men det, der var - det var dejligt!

Status på 2007 er altså, at det ikke har været så dumt et år endda. Jeg og min familie trives. Jeg er et sted i mit liv, hvor jeg har overskud til at række ud efter mere. Til at gøre mere. Turde mere.



....hvor var det sjovt at genlæse det indlæg - og se, hvor godt et år 2007 i virkeligheden har været!

1 kommentar:

Lene sagde ...

Og hvor er det dejligt at læse med nu, og jeg sidder her og bliver hjertensglad på jeres vegne.
Ha en god dag Lizelotte.