søndag, april 13, 2008

Effektiv søndag!

Jeg har været rigtig effektiv i dag.

Mit løb har været gået helt i stå - sammen med alt andet træning. Mine dårlige skuldre, kombineret med flytning og problemer med skinnebenssmerter - har resulteret i at jeg ikke har været afsted i en måneds tid - til noget som helst.

I sidste uge talte jeg med fysioterapeuten om mine skinneben. Han tjekkede mine løbesko og godkendte dem - og så undersøgte han mine ben. De var ømme og spændte. Han mener, det er holdningsproblemerne, som også forårsager mine skuldersmerter, som sætter sig helt ned i benene.

Opskriften: Cykl. Ikke nødvendigvis lange ture, men gang i benene. Løb - forsigtigt - evt. et begynderprogram.

I sidste uge har jeg cyklet på arbejde - mandag til torsdag. Og så startede jeg med løb igen i dag. Jeg har købt Alt for Damerne i denne uge, og er startet op på en let modificeret version af deres begynderprogram.
Det gik rigtig godt, jeg lavede masser af stræk bagefter, og mine ben føles helt fine.

Bagefter gjorde jeg rent på vores badeværelse ovenpå - det trængte, for det fik jeg ikke gjort grundigt rent inden vi flyttede ind. Jeg fik også pakket det sidste ud, de poser osv der stod på badeværelset.

Da jeg var færdig, kom Bruno hjem fra cykletur med Baghjulet, og så spiste vi noget frokost.

Bagefter ventede strygetøjet. Det blev klaret mens jeg så Paris-Roubaix.

Jeg drømte lidt om, når jeg får lavet mit vaskerum færdigt. Lige nu er det et mørkt og halvkoldt kælderrum. Men når vi får skiftet yderdøren, malet og renoveret rummet, sat et bord op under vinduet, og hylder og skabe ... så bliver det lækkert! Jeg skal have en cd-afspiller derned, så jeg kan høre musik, og et lille TV, så jeg kan kombinere strygningen med TV-kikning - det er den eneste måde, jeg kan komme igennem strygebunkerne på en behagelig måde.

Det bliver godt. Engang.



Næste weekend skal vi have RIGTIG gæster - for allerførste gang! Min søster Conny, hendes mand og min niece Stine kommer. Jeg glæder mig helt vildt! Vi skal på strøgtur i Fredericia, og vi skal hygge og snakke og drikke rødvin og spise god mad.
Det er så længe siden!

Så ... jeg må smutte. Vi skal have ryddet gæsteværelset op.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Lillesøs
Vi glæder os også helt vildt ... og vender snart tilbage til detailplanlægningen.
Knus Storesøs

Lizelotte sagde ...

Det bliver himmelskhyggeligt!! Knus tilbage