mandag, december 10, 2012

Livsnyderen har hørt det med!

Mens jeg sad og funderede over et indlæg om sære, irriterende og sjove formuleringsfejl, trillede der en mail ind i min mailboks.

En flink mand ville gerne fortælle mig om mulighederne ved min blog.

De må være sultne ... med de der 7-8 hits om dagen jeg vel efterhånden får (aner det ikke - - har ikke tæller på, men jeg skriver jo ikke voldsomt tit nu om dage) kan der ikke være alverden salg i det.

Jeg spurgte dog hvad det gik ud på - det KUNNE jo være noget interessant, men det viste det sig ikke at være.

Om jeg måske ville skrive noget om poker.

....poker???

Jeg har skrevet et venligt svar til ham, at det tror jeg godt nok ikke jeg vil. For jeg kan nok kun komme i tanker om en enkelt ting som er mere kedeligt end poker, og det er golf. Og så forklarede jeg, at jeg i øvrigt kun skriver nu om dage, når jeg mener et eller andet, og at jeg absolut ikke mener noget som helst om poker.

Altså, jeg tænker lidt at de MÅ være sultne, eller have for lidt at lave, for:


  1. de skriver til en meget u-hypet blog med maksimalt 4 faste læsere og ganske uden rundhjørnede, vaseline-tonede billeder af håndarbejde, blomster og strikketøj (der er ihvertfald langt imellem snapsene)
  2. de skriver til en blogger som er nede på 1-2 indlæg på en måned
  3. de har tydeligvis ikke læst nogen af de 1-2 indlæg, for der er ihvertfald ingen af dem der handler om noget der bare MINDER om poker.
Tænk hvis jeg havde sådan en rigtig feelgood blog, med lyseblå mønsterbaggrund, eller en superskarp modeblog (fnis ... mig med en modeblog, den er god. Når jeg tænker på at jeg havde ældsteveninden til at gå og smække mig over fingrene et år i træk fordi jeg ikke måtte købe mere sort tøj) .... så kunne jeg jo nærmest være velhavende, hvis der ikke skal mere til.

Men det har jeg ikke. Jeg kan højst komme op med småsure (hvis jeg har en dårlig tastaturdag) eller skarpe og sindrige (på en god dag) blogindlæg om snerpethed og den danske folkesjæl i øvrigt. 

Og skrive at jeg får fniller når folk skriver "hip som haps" eller "bekræftige".

Poker har det sgutte noget med at gøre. Og jeg garanterer, at dette bliver det tætteste, I får på en post om poker EVER!

Og tak til mine fire læsere .. håber I er der endnu :D

UPDATE: Har lige opdaget at jeg HAR tæller på ... hele 500 hits om ugen? Mon den er i stykker? Det lyder som ALT for meget!!

13 kommentarer:

Anne O'Manne sagde ...

Vi går aldrig hjem!

Hanne sagde ...

Jeg er her osse :)

Lizelotte sagde ...

Lårrvu you Anne!

Hanne, vi starter da en fest, gør vi :D Men ikke noget poker, vel??

Johnnie sagde ...

Jeg får også af og til henvendelser i den retning, men selv om jeg har en del flere hits, ville der næppe kunne komme mange klik i sådanne retninger. Men jeg tror nu at deres motivation mere er at få links, som udgør en slags "stemmer" når søgemaskinerne rangordner søgeresultater.

Derfor er det en udbredt SEO taktik at lave kunstige sider med links, men da søgemaskinerne driver klapjagt på sådant webspam er det meget mere værd at få "stemmer" fra sider med reelt indhold. En sådan "anbefaling" vejer tungere, og dette er da også en delforklaring på tåbelig kommentarspam.

Jeg vil gætte på at en stor del af dine 500 ugentlige hits kommer fra søgemaskiner (især Google), og udgør dermed en "bekræftelse" af at Google ikke har rangeret bloggen som skrald. Derfor ville det ikke være et dårligt link for en som vil bluffe dig til at skrive om noget så kedeligt som poker....

Carina sagde ...

altså du har da 17 faste læsere, og der er jeg ikke engang med.
Men jeg hænger altså stadig ud her :) (du slipper ikke så let)

Lizelotte sagde ...

Johnnie, det sker bare ikke :)

Og tænk hvis nogen kom herind og troede at de skulle læse noget om poker - mand, de ville blive skuffede...

PS: og hyggeligt at du også læser med endnu :D

Lizelotte sagde ...

Heyyy Carina!

Jah, men man kan vel egentlig godt have registreret sig som fast læser engang og så aldrig læse bloggen, tænker jeg.

Og det er da hyggeligt at der er nogen der læser med, selvom jeg er DK's sløveste blogger :)

conny sagde ...

Altså jeg melder mig altså også under læsefanerne - og jeg er rigtig glad for, at du ikke skriver om poker ;-)

Trine sagde ...

Jeg er også... Vidst ikke som fast læser, men tuner da ind nu og da :-)

Morten sagde ...

Hahaha, for sjovt! :)

...Men det ændrer dog ikke ved det faktum at jeg rent faktisk synes du burde lave et poker blog indlæg, Liselotte! Kom frisk ;-)

Lizelotte sagde ...

Morten, jeg kommer lige forbi og spørger dig, hvis jeg skal skrive noget klogt om poker.

......det er noget med kort og en masse penge, ikke?

Morten Frost sagde ...

Deal.

Men du er jo allerede godt på vej:

1. Det plejer at foregå med kort, ja.
2. Det plejer at involvere penge, ja.

Selvom, min far ynder dog at sige at det eneste han vinder er "erfaring".

Lizelotte sagde ...

Ha ha Morten, din daddy har fat i den lange ende der :)