lørdag, juli 20, 2013

Livsnyderens barnlige glædesøjeblik

I går aftes syntes Bruno og jeg ikke, at tanken om at lave mad var tillokkende. 

Så vi drog ud i sommerlandet for at få stillet vores sult. 

Her hvor vi er, er turisterne mange og det kan være fhv svært at finde et godt måltid mad. Den nærliggende badeby bugner af grill- og pizzabarer som kalder sig restauranter, så alt i alt var udsigterne triste. 

Ved havnen fandt vi dog et sted som så lidt mere tilforladeligt ud. Vi satte os, og fandt ret hurtigt ud af af at vi ville have stjerneskud. 

Manden min foreslog en øl til, men jeg havde spottet en hvidvin (Trimbach, Alsace, Pinot Blanc) som jeg havde lyst til, og det hoppede han gladeligt med på - han stoler på mig, min gode mand :-)

Stor og næsten barnlig var min glæde, da vinen ankom .... Med de helt rigtige Alsace-glas med en lang grøn stilk :)

Så kunne det ikke gå helt galt med maden, og det gjorde det heller ikke.

Til gengæld har jeg fået et lille behov for at få mig et par af de spøjse glas ;)

1 kommentar:

conny sagde ...

Det med glassene skulle vel sagtens være muligt - enten i noget antikvitetsbiks eller noget loppemarked i solen ...
Stjerneskud går man sjældent galt i byen med. Og skønt at der stadig findes andet end grill og pizza, trods alt.