fredag, september 22, 2006

Fredagsnydning...

Da Andreas var ganske lille, elskede han Bamse og Kylling meget højt. Nu snakker vi en tid så langt tilbage, at Ælling ikke var kommet ud af ægget endnu.

Men vi hørte RIGTIG meget musik fra Bamses Billedbog! Og jeg kunne sangene godt, for vi sang dem også tit, når vi gik hjem fra børnehave.

Der var en, som gik sådan her:

"Det har en stor betydning
at sidde i aft'nens nydning,
dig og mig
mig og dig..."

Den der nydning - den kan også indtræffe fredag eftermiddag.

Vi har tradition for the og eftermiddagsbrød i en eller anden form på de fredage, hvor vi er sammen, og ungerne elsker det lige så højt som mig.
P1010503

Det giver sådan en dejlig afstressende start på weekenden - og så kan man også lige trække aftensmaden en time, så det bliver mindre presserende at gå tidligt i gang med det. Vi får sludret og vendt ugen, og vasket tavlen ren, så vi kan holde weekend med mindre baggage i tasken.

Der er nu noget særligt ved den gamle tradition at samles om bordet...

P1010504

...og nu sidder jeg her ved min PC og hører Pink Floyds "The great gig in the sky" og mærker vinden fra den åbne terrassedør - og jeg har ikke engang travlt med at lave aftensmad, for den står på rester... livet er sq godt ...

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeres weekend starter dælme godt og ideen med eftermiddagsbrødet vil jeg tage til mig. Der er jo mening i skidtet ;o)

Rigtig god weekend til Jer.

Lizelotte sagde ...

Anita - især det med at trække aftensmaden ;-)

Maria, jeg har været vild med Pink Floyd så længe, at jeg har ALT med dem -på vinyl... ;-) Sådan er det, når man er en aldrende dame :-)

Lizelotte sagde ...

...og jov - Bamse ER lidt ond ved kylling - men det er jo det, der er lidt sjovt - og Kylling ER da også lidt pylret ikke... :-)

Lene sagde ...

Det er en rigtig god skik, og det ser jo hyggeligt ud.:-) At Bamse er lidt dum ind imellem var jo netop det sjove, for børnene kunne godt genkende sig selv, og så mærke at selvom man opfører sig lidt dum, er der alligevel nogen der elsker en, det er jo en skøn ting og desværre ikke alle beskåret.

Lizelotte sagde ...

Det er også ret hyggeligt! Ja - Bamse og Kylling er jo bedste venner selvom de går så grueligt meget igennem. Og sangene er så søde ;-)