søndag, marts 22, 2009

Nå ja... det var derfor ... (undertitel: JENSENS BØFHUS SUCKS!)

Vi har haft en rigtig hyggelig, men travl weekend.

I dag stod den på motion for både Bruno og mig ... Bruno kørte en laaaang tur med en flok baghjulere på sin mtb, og jeg løb 13 km. Det gik rigtig godt! Baglår, knæ og skinneben var trætte, men godt tilpas ... ingenting gjorde ondt, og jeg følte mig rigtig godt tilpas og godt løbende, helt til det sidste. Kunne godt have snuppet et par km mere, hvis det skulle have været.

Jo ... jeg er tilbage på sporet igen rent løbemæssigt .. og det er dejligt.

Efter motion (og en weekendens aktiviteter ... først børnefødselsdag fredag, og derefter hyggeligt besøg fra min søster og svoger og deres datter Stine fra lørdag til søndag) faldt vi lidt om i sofaen og stenede ... eller, RESTITUEREDE, hedder det vist!

Vi restituerede så meget, at vi blev enige om at vi ikke gad lave aftensmad - og så var det vi bestemte os for at gå på Jensens Bøfhus, lige her 5 minutters gang væk.

Det er vist for længe siden vi har været derinde, for jeg havde LIDT glemt hvorfor de med jævne mellemrum er blevet streget fra vores liste over steder, vi gider at spise i Fredericia.

I aften mindede de os så grundigt om det, at jeg tvivler på at vi nogensinde sætter vores fødder der igen.

Jeg forventer ikke det store, når jeg går på Jensens. I min bog er det bøf-versionen af McDonalds ... hurtig mad med en ensartet standard. Jeg ved af erfaring, at jeg skal bestille bøffen rød, for så er der chance for at den ikke er stegt til uigenkaldelighed.

Men i aften gik alt bare galt :(
Det startede med, at de spurgte os: hvordan vil I have bøffen stegt? Og hvorfor spørger de, hvis de alligevel bare steger dem allesammen igennem????? For naturligvis kom både Brunos og mine bøffer stegt, så man med lidt god vilje kunne kalde dem svagt rosa. Og vi havde jo sagt RØD, da de spurgte.
Tilbage røg de, for de skal altså ikke slippe godt fra det der med
1) spørge hvordan bøffen skal steges
2) glemme alt om hvad man har svaret og servere alt næsten-gennemstegt

Så ventede vi rigtig, rigtig længe på at få vores bøffer igen.
Min var så rigtig fin, da den kom - rød og lækker. Brunos var medium (men han gad ikke brokke sig igen), og fuld af sener.

Vi spiste, og så ventede og ventede og ventede vi igen.

Ungerne ville gerne have dessert, men det var utroligt svært at komme i kontakt med tjeneren. Forstår egentlig ikke hvad de havde så travlt med, for der var ret tyndt besat, og så få var de altså ikke.

Da vi endelig fik bestilt 3 belgiske vafler med softice og en ta' selv softice, var der gået pænt længe. Bodil gik op for at tage softice ... og så løb maskinen tør.

Personalet fik den til at virke, og så fik Bodil en softice. Der gik nok et kvarter - mindst - så så vi dem komme ud med vores vafler, for at lægge softice på. Splat. så ville maskinen ikke.

Og i stedet for at give os besked, gav de sig til at makke med maskinen. I mellemtiden fik vi lunken kaffe der skulle være tilbehør til desserten. Christ. Vi ventede IGEN et kvarters tid - så tog jeg fat i en tjener og sagde, at vi gerne ville skippe vores dessert, for vi syntes faktisk ikke vi gad vente mere.

Så kom der en 3. tjener, og han lovede storsindet at fjerne de 3 belgiske vafler fra vores regning. Jeg bad ham lige om at fjerne Bodils ta'selv softice ... for man kan vel næppe kalde en forkølet, halvsmeltet gang softice for "all you can eat".

For det ikke skal være løgn, måtte vi høre tjeneren sige "det var jo ikke vores skyld" (who gives a damn??) og DEREFTER vente 10 minutter for at få lov til at betale.....

Normalt er jeg ret tempereret og høflig, men min grænse var ved at være nået. Da fjolset sagde "Hav en fortsat god aften", tænkte jeg at DET var da et point blank skud lige i foden, og jeg svarede muntert, at "fortsat" nok lige var så meget sagt...

TRE EN HALV TIME, tog det at indtage en hovedret, og VENTE VENTE VENTE ..... og på den forkerte side af 700 kr. Det er sq ikke engang billigt!

Næste gang går vi på Katias ... ingen tvivl om det!!

13 kommentarer:

flinkonellas på vej ud af flinkeskolen sagde ...

Hej Lizelotte, du skal endelig ikke tro at det er bedre i København, har også oplevet det scenarium du beskriver op til flere gange, (min hukommelse hænger vidst også i laser).Men det er efterhånden et par år siden, at jeg har været der, og jeg gør det IKKE igen. Vil hellere give lidt mere og være sikker på kvaliteten, fortsat god søndag;-)

Manja sagde ...

Oh yes, der har jeg også været - bare med et akut besøg og indlæggelse på Riget for alvorlig maveforgiftning oveni hatten. Jeg fandt en tand (!) i min mad! En mennesketand! Ewwwwww! Det er vel rigeligt til at jeg ikke behøver sige, jeg ikke kommer der igen? Og at det er ligemeget hvor i landet. Ad, den oplevelse var bare klammere end klam.

Mona sagde ...

Uschhh ... gik netop forbi en Jensens forleden, og tænkte at der havde jeg godt nok ikke lyst til nogensinde at komme mere - og heldigvis er det også mange år siden jeg har været det.

Nu har du så lige sørget for at jeg SLET ikke kommer der igen. Hverken i Fredericia eller andre steder!

Lizelotte sagde ...

Flinkonellas, det er jo ikke engang rigtig billigt længere... så der er INGEN UNDSKYLDNING for at gå derind...

Manja .. uf uf hvor klamt!!

Mona, godt jeg kunne minde dig om IKKE at gå på Jensens skod-bøfhus en anden gang!!

Rimkogeren sagde ...

Jensens Bøfhus
falder ind under kategorien:
Egnet Til Tre Besøg:
FØRSTE - ENESTE - SIDSTE

Uden Relevans sagde ...

Hellere et los i bolsjerne til aftensmad så!

Anonym sagde ...

Mads klapper i sine små hænder over dit indlæg.

Vi bor jo også i Fredericia - jeg har insisteret (mange gange) på at Jensens da skulle have endnu en chance, for det kunne da næppe være fast kutume at de var så elendige som de var da vi var der.

Men din historie er jo praktisk talt ligesom vores - vi kunne desuden heller ikke få det tilbud de reklamerede med udenfor.

I øvrigt var vi der i øvrigt til en frokost - hvor der ikke var mange mennesker, og personalet var stadig ikke kontaktbare.

Da vi boede i Århus havde vi aldrig dårlige oplevelser, så måske det ikke er allesteder?

Vi må også hellere få prøvet Katia's - der har vi aldrig været i vores tid i byen.

Anonym sagde ...

En trist horsensianer sidder og læser denne blog - og pludselig opdager hun, at dette indlæg blev skrevet igår aftes!

Jeg sidder i skrivende stund desperat at finde en mail-adresse til Jensens, så jeg kan klage over den 'service', som vi netop har oplevet på Jensens i Horsens. Manden har fødselsdag - men den har de da godt nok formået at ødelægge. Vi blev endda nødt til selv at rydde af bordet for at få plads til de softice, som vi havde bestilt! For at det ikke skal være løgn, er vi kommet til at betale 34 kr ekstra for noget, som vi ikke har fået!!!

Men hvor er det dejligt at vide, at man har brugt penge på et sted, der sætter kundeservice i højsædet - hvis man forsøger at finde en eller anden form for kontaktform til dem, så skriver de, at man kan sende dem et BREV! Hvad skete der med e-mailen?!?

Lizelotte sagde ...

Rimkoger og Morfar ... dælansparkme kort og præcist formuleret! Yes!

Alice .. fedt at møde en Fredericiansk blogger :D og slæb kæresten med på Caffe Katia ved første mulighed - det er skøn mad og den dejligste stemning. Simons er også et fint sted at spise, så helt umuligt er det ikke at få god mad i lille Fredericia :D

Tine, det er nemlig YNKELIG kundeservice, men så er de også selv ude om at vi blogger om dem :D

Anonym sagde ...

Sidst jeg besøgte Jensens (Odense) fik pigerne og jeg serveret isdessert og kaffe.
Da vi var færdige ville vi gerne betale. Vi ventede og ventede og ventede - men kunne ikke få kontakt med tjeneren. Ham der havde serveret for os, havde nu fri og var klædt om til civil og sad og åd ovre i hjørnet.
Da vi var trætte af at vente, tog vi overtøjet på og stillede os op til den der skrank, hvor man skal vente for betjening når man kommer ind.
Så kom der fluks en ny tjener susende. Han spurgte friskt:

"Ja? Et bord til tre??"

!!!!

Her var det så pigerne og jeg kunne have sagt:

"Nej tak du. Ved nærmere eftertanke. Vi er ikke sultne!" - og så kunne vi have gået - uden at betale for det, vi lige havde siddet og spist.

Desværre er vi for ærlige, så i stedet sagde vi:

"Nej tak! Vi VIL GERNE BETALE".

Neej, hvor blev de flove ...

Lizelotte sagde ...

Helle, I skulle bare være skredet!!

Anonym sagde ...

Lizelotte - Er jo også kun tilflyttende Fredericianer ;) Vi har været på Bøf & Vino et par gange. Der syntes vi også maden var udmærket - og betjeningen meget venlig :)

Lizelotte sagde ...

Alice, jeg har også spist på Bøf og Vino og været glad og tilfreds :)