tirsdag, september 11, 2012

Livsnyderens flow-dag

Jeg har bare haft sådan en mega dejlig dag idag.

Måske startede det i virkeligheden med, at idag var begyndelsen på min arbejdsmæssige tilbagevenden til Erritsø. For det var det. Fra denne uge af vil jeg være at finde 2 dage om ugen på Teknikervej. 

Jeg har fået en plads i Betalingsformidlingsafdelingen, som egentlig ikke er den afdeling jeg skal være i fremadrettet - men jeg er udlånt til at løbe et par opgaver i mål der i første omgang.

Så idag startede jeg som føl (eller .. måske egentlig som "halvgammel hoppe") for en kollega (ja ... det vil sige, han er ikke ansat i firmaet men hyret ind som ekstern konsulent, men han har været her så længe at det mere føles kollegialt), hvis projekt jeg skal overtage, når hans kontrakt udløber 31.10.

Jeg fik stoppet en frygtelig masse viden i hovedet (gad vide om det hele stadig er der imorgen?) og nød i mit stille sind alle de "Hej-hvad-laver-du-her"-hilsner jeg mødte, når jeg gik ud og hentede kaffe.

Og det er jo ikke fordi jeg ikke har været glad for at være i Silkeborg. Søde kolleger, fine forhold, og en lidt dyr beliggenhed midt i en lækker gågade (dyr, når man kommer til at vandre en tur ned af gaden i sin frokostpause). Men føler mig bare som den fortabte søn (eller datter), som er vendt hjem, når jeg går rundt i de velkendte lokaler på Teknikervej.

En ekstra bonus er den ekstra nattesøvn. Og morgenmaden sammen med Bruno og Kristian kimser jeg heller ikke af.

Og de nye opgaver ser spændende ud! Jeg er så klar på det!!

Oven i tog jeg forbi centret på vej hjem. Min nye rutine er: køre ud til centret lige fra arbejde, løbe en tur, styrketræne skuldre/ryg/arme. Og jeg havde en af de dage hvor det var rart at løbe. Jeg ved af erfaring at de bliver flere og flere jo mere jeg holder fast i 3 ugentlige ture, så selvom ulysten stikker hovedet frem ind imellem, får den ikke lov!

Nu sidder jeg mæt og glad i sofaen, selv strygetøjet har jeg fået has på.

Hvad faen kan man egentlig ønske sig mere, sådan en tirsdag aften.

Ingen kommentarer: