lørdag, juni 12, 2010

Status på en lørdag

Det er lørdag, og et par kornfede kyllinger simrer i ovnen.

Vi sov længe imorges, for igår aftes blev det lidt sent - vi var ude at spise på Strandparken, som er en restaurant ude ved Skærbæk. Selskabet var godt - et hold gode venner - maden var ligeledes upåklagelig.

Sent blev det, fordi vi bagefter tog hjem til dem og fik en kop kaffe, en cognac, og mere af den gode snak, der flyder let i venners lag.

Så den blev da noget over otte før min kære mands øjne lukkede sig op :-) det er ellers altid ham, der vågner først normalt. For en gangs skyld nåede jeg at stå op og tisse og komme i seng igen og læse lidt, inden han vågnede.

Dagen har været dejlig og travl. Jeg havde en plan om at ordne lidt i kælderen, men det blev andre ting, jeg fik gjort. Handlet ind, ordnet vasketøj og en vældig bunke strygetøj som på EN eller anden måde er vokset frem i løbet af de seneste uger :-) Syet en knap i en kjole, set lidt cykelløb og blundet en lille bitte smule ...

Bruno har fuget færdig oppe på det nye badeværelse - så mangler der faktisk kun, at han laver gummifuge rundt langs gulvet og ned mellem de to rækker fliser, hvor bruseren skal være. Nu må det også godt snart rykke lidt, det badeværelse - det har været pillet ned siden påske, og det bliver enorm luksus når vi kan gå på toilet og bade deroppe igen.

Jeg er træt af at huset små-roder - der står byggeting på trappen, og karnapværelset er fuldt af badeværelsesmøbler, brusevægge og et enkelt toilet :-(
Til gengæld kan jeg allerede se, at badeværelset bliver lækkert og flot, og jeg savner IKKE den gamle brusekabine, som var klaustrofobisk lille og umulig at gøre ordentlig ren. Ej heller det let ramponerede vaskskab med marmorbord og -vask (gys!) og de gulnede jem-og-fiks toiletrulleholder og håndklædestang.

Og i næste uge bliver det sommer, siger Bruno. Hvad kan jeg så ønske mig mere?

1 kommentar:

Uden Relevans sagde ...

whoa han er jo clairvoyant!


Sommeren kommer onsdag.