søndag, april 08, 2007

Hvad har suppe og cykling til fælles?

Ja ... det er et godt spørgsmål.

Men i cykleklubben Baghjulet er det ihvertfald tradition, at sæsonen indledes og afsluttes med en suppetur.

Sæsonen starter her i april og slutter så vidt jeg husker i oktober. Det betyder dog ikke, at der ikke cykles på andre årstider - men det er i den periode, at der organiseres træningsture, hvor en forud udpeget turleder lægger en rute.

Suppeturen går i sin enkelhed ud på, at man ved turens afslutning mødes i Østergades forsamlingshus i Middelfart, og spiser varm suppe, og en enkelt øl eller sodavand kan man også få.

I år havde jeg meldt mig til at være på suppeholdet - altså at servere suppe. Ha! Det var jeg glad for, da jeg så vejrudsigten, og ikke mindre, da de våde og kolde cyklister kom tilbage fra landevejen.

P1020440

Anne Marie (medcyklende hustru til Leo fra klubben) og jeg serverede altså suppe - selvfølgelig havde vi varmet alt for meget. Sådan skal det nok bare være.

P1020441

Ovenfor er det gruppe D'erne - tror jeg - som er kommet ind. Neden under er det en sjælden gang lykkedes at fange Baghjulets hof-fotograf på et billede.

P1020442

Stemningen var god og suppen var varm. Og Anne Marie og jeg hyggede os så godt med det, at vi gerne melder os til at servere suppe en anden god gang.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uhh - jeg ville ellers garne have haft suppe, men for pokker hvor var jeg våd ind til skindet. Jeg måtte cykle direkte hjem i et varm bad ..

Lizelotte sagde ...

Stakkels dig, Helle - jeg tænkte nok at du og Kaj var kørt hjem for at få varmen. Bruno var glad for at hans soigneur ventede i forsamlingshuset med tørt tøj og en bil...

Anonym sagde ...

Jeg overvejede også at sige til Kaj: "Hvis du nu kører nu, hvor hurtigt kan du så være tilbage med bilen?". Men det havde nok ikke været ulejligheden værd ... :-(

Lizelotte sagde ...

Helle, I bør da overveje at starte med at stille bilen over til Østergade. Så skal I ikke iskolde ud på en cykel, når I har siddet inde og hygget jer.

Bruno var ihvertfald rigtig glad for det tørre tøj, og cykleturen bliver jo ikke ringere, fordi man lige kører det sidste stykke hjem.