torsdag, april 19, 2007

Smilerynkefremkaldende adfærd

...var jeg udsat for i går.

Kort og godt, så var det en sjov omgang, Jan Gintberg bød på - det gik over stok og sten, og der blev gjort grundigt grin med vores angst - for alle mulige ting.

Jeg ved ikke om det er mig, der bare har en lav grine-tærskel. For jeg har opdaget flere gange, at jeg ved lignende arrangementer har stået med følelsen af, at 2. sæt bare lige er en tand mindre godt.

Misforstå mig ikke - Gintberg var på intet tidspunkt dårlig eller kedelig. Men første sæt gav bare flere gode mavegrin.

I forvejen kan jeg godt lide Gintberg, og har med stor fornøjelse set Gintbergs Store Aften. Han har en for mig passende blanding af flabethed, rablende vanvid og plathed. Andre vil mene noget andet - ingen tvivl om det.

Men måske er han bare bedst i doser af en time.

Første sæt var simpelthen suverænt - og alene for det giver jeg fire ud af seks livsnyder-smækkys. Men der ryger ihvertfald ét smækkys for et meget langt indlæg i andet sæt, hvor han forsøgte sig med at inddrage publikum. Det var bare ikke sjovt nok, for der blev tærsket for meget langhalm.

Har du allerede købt billet til et teater nær dig, så glæd dig dog alligevel. For sjovt var det.

Ingen kommentarer: