søndag, april 29, 2007

..og der blev swinget igennem!

Det er ikke særligt fedt at stå op 6.30 en lørdag morgen, når man er kommet til at gå i seng som om det var en normal fredag aften. GAAAAB!

Men op kom jeg - for det var jo mig, der skulle køre "korbussen" lørdag morgen. Og jeg kunne godt holde mig vågen, for det er jo ikke kedeligt med sådan tre tossede tøser i opellaen.
Lone var ihvertfald i godt humør.

P1020464

Og her ses chaufføren ... gad vide om jeg er ved at synge, eller noget??

P1020466

Vi havde en rigtig god dag. Instruktøren - Jesper Holm - er blandt andet aktiv i Vocapella, som er en vokalgruppe med 2 cd-udgivelser og utallige koncerter bag sig.

Han førte os med fast hånd (jeg VAR lige ved at skrive numse, men det ved jeg jo ikke noget om!) gennem Springtime, som er et jazz-arrangement, han selv har skrevet - med scat-tekst, dvs. ingen ord, lutter "dub dub dwa dn dad" .... samt et arrangement over en gammel klassiker(som jeg ikke kendte ;-) ved navn Just Friends.

Det var TÆSKE-HÅRDT og koncentreret - og oven i var jeg plaget af sådan en dum hovedpine som ikke ville gå væk. Men sjovt var det nu alligevel.

Det er sjovt at opleve, hvor forskellige sangere, der møder op til sådan et arrangement. Der var tydeligvis mange, som var klassiske korsangere, og som ikke var så vante til det rytmiske. Der blev dog gået til den med liv og sjæl - der var endda en tenor, som var så ivrig, at han konsekvent var ½ taktslag foran alle andre ;-)

For nogen var det helt nyt at arbejde "lodret" - altså at indlære 3-4 takter med ALLE stemmer på - i stedet for at arbejde en stemme ad gangen. For os var det dagligdag - vi arbejder meget med jazz og swing, og det er den eneste måde at få sådan en sag sat sammen på - fordi klangene er svære, og problemerne typisk opstår, når den der skæve tone kommer oven i en ellers klassisk akkord.

Vi fik en masse godt med hjem omkring frasering og tonelære, så pengene var godt givet ud. Michala fik også en snak med Jesper, for at forhøre sig om han havde nogle noder, der kunne egne sig til os. Han så først lidt skeptisk ud, men da han hørte, at vi havde arbejdet med hans arrangement af What a Wonderful World, blev han vist lidt imponeret. Og havde vist nogen ting, vi kunne bruge i X-tetten. Det bliver spændende!

Men som det er, når X-tøserne er afsted - så gik der ihvertfald fis og ballade i den, når vi ikke lige skulle synge ...

P1020475

Her er det Lone og Mick, som angriber en agurk på en pind. Pinden var egentlig oprindelig en del af Lones madpakke, som bl.a. bestod af spid med kyllingekød - det smagte godt - og det synes Michala osse...

P1020474

Susan kikker ærbødigt på, mens hun udfolder sit indre dyr. På den anden side af bordet blev Lone lidt romantisk af det gode vejr...

P1020473

...jeg var vist nærmest lidt knibsk. Godt, at der var godt vejr under frokosten - senere på eftermiddagen REGNEDE det ... og der var stadig ret fugtigt, da vi kørte hjem omkring spisetid.

Jeg var grundigt mast i går aftes, og havde store problemer med at holde mig vågen til hele Barnaby ... pyha!

4 kommentarer:

Stella Dallas sagde ...

Var det så 'smatsoforeningen' der foldede sig ud? Gad vide om I sådan dér også sad og dissekerede de forbidefilerende lækkerbamser?

:-)

Lene sagde ...

I lyder da til at have haft en helt igennem forrygende dag. Det er godt at få fyldt op, og få ny inspiration, I lyder da til at være ret gode.

Lizelotte sagde ...

Mette B, der er skuffende små lækkerbamser der synger i kor - af hankøn, ihvertfald. Men ham Jesper Holm, han var ikke så ringe endda ... deraf min næsten-fortalelse hvor den faste hånd nær var blevet til noget helt andet :-)

Vi havde det sjovt, Lene. Hvor gode vi er ... bum bum... i sammenligning med Vocapella er vi rystende dårlige, men i sammenligning med Middelfarts øvrige kor ligger vi da i den gode ende... :-)

Anonym sagde ...

Gad vide om I mangler en rockguitarist :-) Det lyder da som en ret dejlig tur. Elsker sådanne billeder som viser glæder og udstråling.