tirsdag, november 03, 2009

Livsnyderens kollegafryd

Lad det være sagt en gang for alle: der er ikke mange programmører (og tekniske typer i øvrigt), som åbent indrømmer, at de synes iterationsevalueringer er sjove.

Og når de så indebærer, at man skal
  • vælge et billede som symboliserer dem selv i projektet
  • snakke ... HELT UDEN AT BLIVE AFBRUDT ... i flere minutter, om ikke-teknik-relaterede emner

så kræver det kage.

Jeg er dog så umådeligt heldig at være projektleder for nogle meget overbærende nogen af slagsen. De møder nemlig pænt op (uden at brokke sig, og jeg tror ikke KUN det er fordi jeg bager gode kager), og så deltager de faktisk rimeligt engageret - også dem, hvis persontyper måske ikke lige lægger ubetinget op til de bløde discipliner.

Vi har holdt evaluering idag, og det var ret okay, selvom det også havde mistet lidt af sin mening, siden jeg indkaldte for et par uger siden. En haste-opgave er nemlig drattet ned midt i vores afdeling, og det betyder at 2 fra mit i forvejen ikke-så-store team er pist-væk indtil engang hen på foråret.

Lidt surt! Især fordi vi lige nu begyndte at kunne se frem til, at alle dem, der var deltids udlånt til andre opgaver, begyndte at komme tilbage igen. Jeg var begyndt at øve mig på den salgstale, der skulle lande et "rigtigt" projekt hos os - ikke bare de quickwin-agtige ting, vi har lavet hidtil. Men med 2 programmører og en testressource og så mig selv, er det nooook ikke de store landevindinger vi skal regne med at lave.

På trods af dette valgte vi at evaluere det vi trods alt har lavet sammen, og der var sq opbakning til det.

Kæft hvor har jeg gode kolleger! Og jeg glæder mig til at vi bliver et "helt" team igen til foråret.

Ingen kommentarer: