tirsdag, november 03, 2009

Pjæktarmsbetændelse

Jeg har pjækket fra mavedans idag.

Og pyyyyyyyh hvor var det godt til mig :-)

Det er sådan, at Kristian har været syg den sidste uges tid. Han har influenza, med ondt i halsen, snot og slaphed til følge. Selv har jeg valgt kun at blive snottet, så jeg har været på arbejde ...

Og jeg ved godt at han er en lang teenagedreng og ikke min lille baby-Krelle mere. Men derfor plejer jeg jo ALLIGEVEL at yde lidt ekstra omsorg når han er syg. Blive hjemme og arbejde en dag, så jeg lige kan servere en kop the, spise frokost sammen med ham og veksle et par ord ind imellem. Det har bare været ganske umuligt denne gang - der har været møder der skulle holdes, og ting der krævede min opmærksomhed.

Så jeg har haft den betændteste samvittighed - ikke mindst fordi jeg glemte ALT om at ringe hjem og høre til hans tilstand i fredags (jeg er en ravnemor - jeg svedte ham totalt ud), og fordi jeg tog ud at synge igår - vi havde en koncert, der skulle synges.

Da jeg så oven i har haft hårrejsende travlt, og ved, at dagen i morgen byder på julegavevins-udvælgelse ud over normal arbejdstid, valgte jeg at pjække fra dans idag for at være hjemme hos drengebarnet - og for selv lige at få min puls ned under 180.

Og det var dælme dejligt! Faktisk fik jeg både sludret stille og roligt og afslappet med Kristian, og hængt lidt ud med ham - OG fik læst et par cm. af den John Irving-bog, jeg genlæser for tiden (Indtil jeg finder dig .... spørg lige om man får lyst til en ny tusch af at læse i den??).

Hvad angår sidstnævnte bog har jeg fået ny læse-energi - for ind af brevsprækken er idag dumpet en dejlig ny Stephen King-bog ... Just After Sunset. Og jeg har jo naturligvis forudbestilt den nye Under The Dome, som udkommer i næste uge (så vidt jeg husker).

SÅ jeg har al mulig grund til at guffe Irving-bogen i mig.
Det er nu heller ikke vanskeligt.

Ingen kommentarer: