onsdag, oktober 28, 2009

Ønskemad med ild i

Kristian sukkede i aften over noget flamberet kylling, han kunne huske jeg havde lavet.

Jeg kunne også huske det - - svagt. Men ikke præcis hvad det var.

Til gengæld kunne Kristian huske, at jeg havde blogget om det, med billeder og det hele! Så det skulle jo være en smal sag at søge på bloggen, med bloggers søgefunktion, og finde det.

MEN NEJ ... for søgefunktionen duer ikke mere :-(

En google-søgning på "Flamberet livsnyder" fik dog denne post frem... ahaaaaaa.... nu skal jeg bare have gravet opskriften frem, så skal opskriften da genoplives!

Men hvad SKER der for blogger og dens søgefunktion ... :-(

7 kommentarer:

Johnnie sagde ...

Et konkret problem med Blogger søgefunktionen er at den ikke tager højde for ords bøjninger. Det vil sige at en søgning på "flamberet" ikke kan forventes at finde et indlæg med ordet "flambere".

Desværre virker det så heller ikke at søge på "flambere", men da jeg legede med det, og søgte på "flambere:" virkede det. Så det er jo ikke helt godt.

Jeg kan i øvrigt anbefale et af deres nyere sidebar widgets "Search Box", der er en del mere avanceret - ikke at der skal så meget til ;-)

Johnnie sagde ...

... glemte helt at tilføje at det ser lækkert ud :-)

Lizelotte sagde ...

Johnnie, uanset HVAD du søger på, finder den nada ... og der var faktisk engang, hvor den virkede...

:-) Jeg husker det også som RIGTIG god mad ... men er det noget for dig, når der er masser af vin i?

Johnnie sagde ...

Jeg prøvede lige nogle søgninger på ord fra det flammende indlæg, og der var da flere af dem, der virkede - men laaaangt fra alle. Og der er ingen tvivl om at nævnte widget fungerer betydeligt bedre. Men jeg tager selv ikke så tungt på den, min erfaring er at der bogstaveligt kun er en promille af de besøgende, der forsøger sig med den boks.

Selv om jeg jo ikke drikker, har jeg nu heller ikke noget halal-forhold til alkohol i madlavning. Både flambering og kogning sørger jo forresten også for at netop alkoholen hurtigst damper af. Så jeg har været ganske ubekymret de gange jeg har spist god mad lavet på disse måder. Det er vist ret urealistisk at blive bare en lille smule beruset af fast føde :-)

Lizelotte sagde ...

...det skulle da være hvis der indtraf en vis lykkeberuselse ... og det gør der nogen gange, når man er en madglad livsnyder ;-)

Tina - omme i London sagde ...

LOL - det er en af de store fordele ved at blogge!

Lizelotte sagde ...

Ja, online historik, Tina :D