søndag, oktober 07, 2012

På vej i seng siger jeg lige...

Egentlig burde jeg ligge i min seng nu. I morgen skal jeg nemlig til Silkeborg for næstsidste gang, og så plejer jeg jo at stå lidt tidligt op.

Men vi er næsten lige kommet hjem fra en dejlig weekend i Lille Rosa, som sluttede med middagsmad hos min søde mor i Storvorde. Hun laver stadig superlækker mad, selvom hun undervejs fortæller adskillige gange at hun ikke kan finde ud af det mere.

Lidt spontant endte det med at min Aalborg-residerende søn og svigerdatter også dukkede op, og der var mad nok - og hjertevarme.

Det har bare været den smukkeste efterårsweekend. Lørdag gik jeg hele vejen fra vores sommerhus, og ind til den by, som ligger 10-11 km. længere nordpå ad kysten. Det tog nogle timer, men det var nu ingen sag i gode vandrestøvler og med den smukkeste natur omkring sig. 

Farverne lige nu er utrolige. De brændte farver på træer og græs og bevoksningen på strandengen, og ud over havet og himlen et spil af blå, lilla og lyserøde nuancer. Der var næsten vindstille, og jakken endte med at hænge om livet, fordi der var så lunt.

Jeg fik hilst på nogle andre sommerhusejere, nusset en ko, skræmt et par kalve og småsludret med en mand, som hjalp mig med at finde Nordsøstien igen. Jeg fik tjekket, at åen, som jeg har sejlet gummibåd og fisket i som barn, var der endnu, og at min søsters sommerhus stod fredeligt lige der hvor det plejer at stå.

Og så stødte Bruno til i slutbyen, hvor vi fik lækre fisk til frokost på havnen. Jeg fik et lift hjem til sommerhuset, og så var der kaffe på kanden og en lækkerlur på sofaen.

Så bliver livet ikke meget bedre.

4 kommentarer:

conny sagde ...

Sikke en dejlig livsnyderefterårsweekend. Så er det, jeg får lyst til at have et sommerhus og muligheden for at geare helt ned og bare nyde. (Velvidende at alt det med vedligehold af 2 x hus og grund ikke tiltaler os, så vi nøjes med at være sommerhusgæster). Men en vandretur langs stranden er noget af det bedste, der findes.

Lene sagde ...

Uhm en weekend af de bedre :-) Jeg må snart have planlagt en sommerhusweekend, jeg trænger :-)
God næstsidste dag på vejen

Ulla sagde ...

Det lyder som en skøn weekend, med motion,natur og mega hygge. Dejligt at din mor stadig er så frisk :)

Lizelotte sagde ...

Conny, tricket er at købe et hus i ok stand på en naturgrund :-)

Tak Lene, det er ren miniferie at komme i sommer.

Ulla, det var herligt. Hun er rimeligt frisk, og holder sig i gang både hvad krop og hoved angår. Men hun insisterer på at hun godt kan mærke at hun bliver 80 til næste år. Det er vel egentlig også i orden :-)