lørdag, december 15, 2007

Mission Julegave

Agent LS Hausgaard melder: Mission fuldført!

I dag har jeg købt den sidste julegave for i år. Alle gaver ligger nu, indpakket og med mærkesedler, på vores gæsteværelse. Selv Bruno har jeg fået købt til.

Han har været svær i år - for jeg svor, at jeg ikke ville købe tøj eller parfume til ham, og han havde altså ikke nogen som helst egnede gaver på sin huskeseddel.

Så jeg fandt selv på noget. Og nu glæder jeg mig som et barn til juleaften - ikke så meget for at se, hvad jeg selv får - som til at se hans ansigt, når han lukker op. Jeg håber og tror han bliver glad! Men jeg ved det dybest set ikke.

I morgen har vi bestemt os for at hygge med æbleskiver og gløgg. Det bestemte vi i går, så gløggekstrakten står og hygger sig i køkkenet. Jeg laver selv gløgg - helt fra bunden - så det er frem med morteren og kanelstænger, nelliker og kardemommekapsler, frisk ingefær i skiver, snaps hen over, og så er vi kørende. I morgen skal der varmt vand og sukker, rødvin, portvin og appelsin i ... og en håndfuld mandler og rosiner i toppen.

Det er ren guf....

3 kommentarer:

Mona sagde ...

Tillykke ... det er så fedt, når man er færdig med gaverne. Jeg manger nogle få - men det er fødselsdagsgaver. Jeg er begavet med to veninder, der begge har fødselsdag den 23. december. Ud over at det altid er lidt stresset (men også hyggeligt) med de fødselsdagsvisitter lige op til jul, så er det også hyggeligt.

Jeg laver også gløgg fra bunden. Men den er hvid ... og med cognac. Heller ikke dårligt, skulle jeg hilse og sige.

Lizelotte sagde ...

Min mor har fødselsdag den 27. - og den gave er også af vejen :-)

Hvid gløgg har jeg også prøvet at lave - det smager dejligt. Men jeg plejer at lave den i andre måneder end december ... og lade den røde regere i julemåneden...

Anonym sagde ...

uhh ja det er nemlig det bedste; at se hvor glade modtagerne bliver for de gennemtænkte gaver ;-)