søndag, januar 25, 2009

Wohoo!

Jeg har været lidt tung i måsen på de løbeture, jeg har været ude på, efter jeg er kommet over min influenza.

I torsdags, hvor jeg løb 7 km, gik det rimeligt, selvom de første par km. var tunge. Min puls var lidt lavere end på de første par ture, og det er et godt tegn.

Idag stod der 9 km på programmet, og når overskriften er "Wohoo!" er det naturligvis fordi det bare gik godt. Ikke hysterisk hurtigt ... de 9100 m blev løbet på godt 59 minutter ... men løbeturen var dejligt ubesværet. Det var faktisk først på de sidste 800 meter, hvor jeg kunne mærke at benene begyndte at blive trætte.

Jeg så med vilje ikke på mit pulsur det sidste stykke - jeg havde bestemt at en time og 5 minutter ville være okay, men ville ikke presse urimeligt på det sidste stykke. Så jeg blev glad, da jeg ikke havde taget mere end godt 59 min. Det var sq okay!

Især fordi der bare var LØBEGLÆDE ud over det hele. Og fordi vejret faktisk var dejligt - det hverken blæste eller regnede, luften var faktisk en anelse mild - og da jeg løb af Prangervej, over den bro, der krydser banelegemet, sad der et par fugle og sang i de store træer ved siden af banen.

Lige nu kan jeg næsten ikke vente på min næste løbetur :) det bliver på tirsdag - mon ikke jeg løber hjem fra arbejde?

Næste lange tur er i næste weekend. Det er lidt en milepæl, for der skal jeg løbe 10 km - og det er både et fint rundt tal, og en kilometermæssig fordobling af de ture, jeg løb hen over efteråret.

6 kommentarer:

Annie Fryd sagde ...

Tror da pokker du har sådan en laber rumpet. Du motionerer jo hele weekenden ;0)

Lizelotte sagde ...

Muskelmås .... yeah baby! :D
NÆSTEN lutter veltrimmet gluteus maximus .... og så lidt "erotisk buttethed".

Annie, hvorfor er jeg ikke særlig overrasket over at det lige præcis er dig der skrev sådan en kommentar? ;)

Annie Fryd sagde ...

Fordi du ved jeg er misundelig måske... ;0) Mine gluteusser er ikke så faste som dine.. I guess!

Lizelotte sagde ...

Annie, vi må finde nogen, der vil lave en test *LOL*

...ikke at vi behøver en numsefasthedskonkurrence ;)

Annie Fryd sagde ...

Jeg går i træning... Dommerpanelet kan ikke være vanskeligt at stable på benene :0)

Lizelotte sagde ...

Så må vi få de helt uvildige (men ikke uvillige) dommere til at tjekke, om barfodsdans er lige så numsefasthedsfremkaldende som løb ;)